Svaz dopravy volil nové vedení a viceprezidenty jednotlivých sekcí. Jaroslav Hanák byl pak zvolen už poněkolikáté do čela svazu. V této souvislosti Hanák připomněl, že Česká republika stále ještě nemá dobudovanou základní síť dálnic a silnici I. tříd.
„A samozřejmě nemáme dobudovanou ani železniční síť, hlavně rychlostní koridory,“ podotkl Hanák s tím, že pro vybudování sítě dálnic budou zapotřebí především peníze.
„Chápu úspory, chápu, že bychom měli velice bedlivě sledovat, jak se vyvíjí finance, ale to je jenom jedna strana mince. Druhá strana jsou prorůstové věci. A nejdůležitější věcí, po podpoře expertu, je podpora výstavby dopravní infrastruktury,“ nastínil Hanák.
V programech fondů EU se peníze kradou
Připomněl, že existuje 23 programů strukturálních fondů z Evropské unie, což je obrovské množství, ve kterém se prostředky rozmělňují a také ztrácí. „Zneužívání, rozhazování a bohužel i kradení je dost známým a významným parametrem,“ zdůraznil.
Svaz dopravy bude podle jeho slov maximálně podporovat ministra dopravy Pavla Dobeše v tom, aby část peněz byla přealokována právě na dopravní infrastrukturu. Radiožurnál pak v této souvislosti upozornil, že Svaz dopravy schvaluje i 48 bodů ministra, které mají vést k omezení korupčního prostředí v oblasti dopravní infrastruktury a k pořádku na institucích, které o tom rozhodují – Správa železniční dopravní cesty a Ředitelství silnic a dálnic.
„Doufám, že tam budou rychle dopřesněny personální změny, zejména ve vedení, a že kontrolní činnost ministerstva jak na úředníky, tak hlavně na výstavbu dopravní infrastruktury bude lepší,“ uzavřel k tomu Hanák.
Rozhlas nakonec zmínil, že poprvé v historii byli do čela Svazu zvoleni i čtyři viceprezidenti, z toho dva budou za oblast dopravní infrastruktury, a to jak železniční, tak i silniční.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb