Vše začalo nespokojeností s plánem na rekonstrukci hlavní dálniční tepny D1. Jančura totiž upozornil na to, že vybraný projekt de facto znamená postavení celé dálnice znovu. Rekonstrukci by přitom podle něho bylo možné realizovat o dvě třetiny levněji i rychleji. Zatím se ale nesetkal s úspěchem.
Vedení ŘSD prý slíbilo nápravu
„Kdyby byla vůle Ředitelství silnic a dálnic a Ministerstva dopravy, tendry na opravu D1 by se samozřejmě zrušit mohly. My se v tom angažujeme dál, do čtrnácti dnů založíme nadační fond, který bude tyto dopravní stavby obecně řešit,“ prozradil redakci Radim Jančura.
Šéf ŘSD David Čermák prý přislíbil, že rekonstrukce dalších úseků se budou provádět už způsobem, který vyžaduje zákon. „Znamená to, že bude zpracována poctivá studie proveditelnosti. Bude třeba porovnat všechny možné způsoby vedení opravy a převést to i na porovnání peněz při zohlednění délky trvání opravy a vlivu na životní prostředí. Toto nám bylo slíbeno a řečeno, že na tom ŘSD pracuje,“ řekl byznysmen.
„Zmíněný nadační fond bude řešit všechny infrastrukturní stavby. Nejdříve silniční a poté i železniční,“ upřesnil zaměření vznikající organizace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
doprava , Jančura , korupce , ŘSD , D1 , jinýma očima , Lehovec , Pragoprojekt
autor: Radim Panenka
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi
Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…