Sledujeme téma Taxi
Nízké jízdné znamená unavené taxikáře a vraky v ulicích
Cenový strop stanovený magistrátem se prý navíc nepohnul už od roku 2006. To prý pro mnohé taxikáře znamená minimální příjmy, neboť minimálně ceny paliva i životní náklady se od tohoto data výrazně zvedly.
"Jak je pak možné chtít, aby se nekradlo," krčí rameny odborář s tím, že jeho organizace je zastáncem stanovení minimální ceny. "Pokud to zástupci města nevědí, tak v těch vyspělých zemích je největším porušením zákonů poskytnutí služby za cenu nižší než stanovenou a nedodržení osmihodinové pracovní doby," tvrdí Jelínek.
V Praze prý Magistrát docílil toho, že řidiči často jezdí i déle než dvanáct hodin denně v technicky nevyhovujících vozidlech a stanovenou cenu ještě snižují, aby se dokázali uživit v konkurenci ostatních. "Podle kalkulace města by pražský taxikář měl za osmihodinovou pracovní dobu mít tržbu 3800 korun. Položme si otázku, zda je to při pražském provozu za cenu 28 korun za kilometr možné. Podle nás není," stěžuje si odborář.
Psali jsme:
Nepoctiví taxikáři z průvodců Prahou nemizí, tvrdí Okamura
Bém kontaktoval zastupitele taxíky. Zaplatil jako za cestu do Paříže
Primátore, pusťte nás na Ruzyň a do centra!
Taxikáře ale netrápí jen ceny. Na spoustu míst v hlavním městě totiž nemají přístup. "Kromě lukrativních stanovišť v centru se to týká především Ruzyňského letiště. Slouží pouze některým, zejména AAA Radiotaxi, kterým tímto město vytvořilo monopol a majitel AAA si mastí milióny kapsy, možná že je mastí i někomu jinému," nebere si servítky Jelínek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Mašek