Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

07.10.2011 8:43

Středočeská část dálnice D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Protne tak turisticky oblíbenou oblast Posázaví. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15.

Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

"Západní koridor se jeví jako výhodnější a to především z hlediska menšího vlivu na obyvatelstvo," uvedl zpracovatel posudku Josef Tomášek. Pro případ, že se z jakéhokoliv důvodu nepodaří prosadit dálnici přes Jílové, nevylučuje Tomášek ani východní variantu, která převážně kopíruje současnou benešovskou silnici číslo tři.

Ekologové v klidu. Na stavbu stejně nejsou peníze

Trase přes Posázaví dává přednost také Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jako nejvýhodnější ji před několika lety vyhodnotila i expertní komise ČVUT. Nyní budou podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové následovat další ze zákona povinné procesní kroky. "Obeslání všech dotčených samosprávních územních celků, které mají povinnost zveřejnit informace o posudku. Po zveřejnění posudku na úředních deskách pak poběží lhůta 30 dní na vyjádření veřejnosti a dotčených orgánů k posudku," řekla E15 Vápeníková. Celý proces EIA skončí až definitivním stanoviskem ministerstva životního prostředí, teprve pak může ŘSD pokračovat v investiční přípravě.

Odpůrci stavby přes Posázaví se ale zatím nemusejí příliš obávat. Na přípravu dálnice D3 ve Středočeském kraji nemá ŘSD peníze ani na příští rok. Dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic je nejdelším chybějícím úsekem plánované páteřní dálniční sítě. Aktuálně je v provozu pouhých 17 kilometrů. Zatímco na jihu Čech se čile staví a trasa je jasná, ve středních Čechách byla příprava dlouho zablokována.

Posudek EIA přitom akutní potřebu středočeského úseku zdůrazňuje. Hustý provoz na nynějším tahu I/3 ohrožuje zdraví a životy nejen řidičů, ale především obyvatel měst a obcí, jako jsou Benešov, Olbramovice a Miličín. Úsek se navíc nedá projet bez stání v kolonách. Podle normy je rozumná hranice pro dvoupruh deset tisíc aut denně, aktuální číslo je ale dvojnásobné. V roce 2030 má mířit z Prahy na jih sto tisíc aut denně, dodala E15.

Související:

Výstavba D3 bude trvat 95 let, kritizoval Zimola tempo práce

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

4:44 Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

Prozradil pirátský poradce Petr Beneš z pražského magistrátu citlivé informace protistraně, s níž se…