„Situace na trhu není ideální a my se ji snažíme vyřešit,“ popisuje snahy Ministerstva zemědělství jeho náměstek Jindřich Šnejdrla. Podle něj by právě mohly pomoci „vlaječky“, které by označovaly původ výrobku. Jenže ne každý s ním souhlasí.
„Vlaječky mají význam opravdu minimální a k ničemu,“ odvětil mu v pořadu Máte slovo na ČT Zdeněk Juračka. Předsedy Svazu obchodu a cestovního ruchu se zastal i ekonom Miroslav Ševčík. Pro mnoho lidí totiž spíše než původ začíná být důležité jiné kritérium. „Bohužel musím říct, že naprostou většinu zákazníků v České republice zajímá cena a až poté kvalita,“ řekl s tím, že jedině lidé s vyššími příjmy hledí na prvním místě na kvalitu.
„Rozhodujícím kritériem bohužel u 30 procent je cena,“ popsal pak vlastní zkušenosti provozovatel malé samoobsluhy Stanislav Sadil. Podle něj jsou to většinou důchodci, sociálně slabší lidé a matky samoživitelky. „Koupí německý jogurt v akci, i když by radši koupili český o tři koruny dražší,“ vysvětloval.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan