Romské i jiné děti pryč ze zvláštních škol. Základky zděšeny

29.09.2011 8:04 | Zprávy

Realizované i chystané "novinky" ve školství označuje řada dlouholetých pedagogů za "prostě trestuhodné". Hovoří o tom, že se jich zmocňuje zoufalství, protože o nich a dalším vývoji českého školství rozhodují lidé bez znalostí problematiky; povrchně, nezodpovědně. "Nám - "plebsu" nezbývá, než slepě poslouchat," postěžovala si ParlamentnímListům.cz jedna z pedagožek. Její jméno redakce zná, ovšem rozhodla se ho ponechat v anonymitě.

Romské i jiné děti pryč ze zvláštních škol. Základky zděšeny
Foto: Hans Štembera
Popisek: Malí Romové v Poschlé

Začátek katastrofy je podle dlouholeté pedagožky Zity skryt mimo jiné v takzvaném "RVP". "Kdo neví, co to je, stačí zadat do vyhledavačů na netu. Odkážou na stránky ministerstva školství - a je to počteníčko. Hodně v poslední době však pedagogy i rodiče handicapovaných dětí pálí problém speciálních škol, které ministerstvo hodlá ve vší tichosti zlikvidovat tím, že vydalo jakési "limity", kolika dětem mohou v Pedagogicko-psychologické poradny (PPP) vydat doporučení k zařazení do speciálních škol. Za čas - až budou naše speciální školy poloprázdné, asi řeknou: "ale vždyť těchto dětí ubývá - je jich málo, není opodstatnění pro existenci speciálních škol. Budeme tedy všechny handicapované děti "integrovat" Na to však naše běžné základní školy ale vůbec nejsou připraveny, ani vybaveny," varuje paní Zita před trendem, který dle mínění jejího, ale i řady dalších pedagogů, může napáchat těžko napravitelné škody v systému školství.

Čtěte také:

Její slova potvrzuje i ředitel varnsdorfské Speciální základní školy Jaroslav Červinka. "Školství - a i to speciální - bylo v Česku na perfektní úrovni. Teď se všechno kazí. A ne vinou pedagogů, ti se snaží stále stejně, ale vinou úředníků, kteří rozhodují odněkud shora, mimo realitu a možná i bez jakýchkoli zkušeností z praxe. Vůbec si nedokážu představit, a mám z toho já i moji kolegové vážné obavy, jak ty návrhy ministerstva školství mohou dopadnout v praxi," řekl ParlamentnímListům.cz Červinka.

Dát děti ze speciálních škol k dětem v ZŠ? Znehodnotí to výuku

Problém spočívá totiž v tom, že by se v budoucnu měly speciální a praktické (dříve zvláštní či pomocné školy) rušit, děti z těchto škol by pak měly přecházet do škol základních.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Hechtová

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

Rusko a pan Foldyna

Pane Foldyno, Vy jste nikdy neslyšel, jak vznikla Velká Rus, Sovětský svaz, kdo si rozdělil Evropu nejdříve s Hitlerem než SSSR Hitler podrazil? SSSR nás v roce 1968 nenapadl? Rusko si nevynucuje poslušnost sousedů vojenským napadením? Máte vůbec nějaké vzdělání? Nevypadá to tak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

22:31 Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

Česká pošta vykázala za rok 2024 konsolidovaný hospodářský výsledek před zdaněním -1 246 mil. Kč.