Walt Disney Studios začíná měnit svou filmovou strategii: Cílem je znovu oslovit mladé muže ve věku 13 až 28 let. Podle informací magazínu Variety vedení studia tlačí na tvůrce, aby přicházeli s novými příběhy a originálními koncepty, které by tuto skupinu přilákaly zpět do kin.
Disney se přitom po dvě desetiletí mohl opírat o značky Marvel a Lucasfilm, které zajišťovaly přízeň mužského publika napříč generacemi. Obě značky Disney koupil za miliardy dolarů mezi roky 2009 a 2012.
Jenže zájem o superhrdiny rychle slábne a Star Wars už sedm let nepřinesly do kin nový film. Proto studio hledá nové směry – od velkolepých dobrodružství a honů za poklady až po sezónní tituly pro Halloween.
Klíčovou roli v této proměně hraje David Greenbaum, šéf hrané tvorby, který si k sobě přizval zkušenou producentku Dariu Cercekovou. Disney podle zdrojů zvažuje i návrat k úspěšným mužským značkám, jako byli Piráti z Karibiku, a zároveň investuje do propojení s herní kulturou – například koupí podílu ve Fortnite.
Konkurenční studia se podivují, že právě Disney – dlouho považovaný za jistotu díky Iron Manovi a Jediům – hledá nové cesty, jak získat generaci Z. Jak poznamenal jeden z hollywoodských manažerů: „Nikdy bych nečekal, že to řeknu, ale Disney bude muset začít zkoušet něco nového.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič