Balíček Fit for 55 koneckonců vychází z jednomyslného rozhodnutí členských zemí, že Evropa sníží emise do roku 2030 o 55 procent. Mezi lidmi oprávněně sílí obavy, co bude s auty, s automobilkami či s lidmi v automobilovém průmyslu. Kolik navíc budou taková elektroauta stát a zda při pohledu na dnešní energetickou krizi bude vůbec v budoucnu dostatek elektřiny. Říká se, že přechod bude pomalý, ale ruku na srdce, rok 2035 není tak daleko pro tak dramatickou změnu.
Přechod na elektroauta může do běžného života přinést řadu starostí spojených s jejich údržbou. A co teprve, když přijdou mrazy. Zamrzlá nafta dokáže v minusových teplotách potrápit, ale oproti tomu, co v mrazivých dnech dokážou auta bez benzínových a naftových motorů, je to pořád slabý odvar. Kritici doslova hovoří o průmyslové revoluci pozpátku.
Aktuální teploty kolem nuly snižují dojezd elektromobilů a prodlužují dobu jejich nabíjení. Různé studie uvádějí průměrné zkrácení dojezdu při teplotě na bodu mrazu o 5 až 40 procent, informuje ve své reportáži Česká televize.
Ideální teplota pro dojezd je kolem 21,5 stupně. V mrazech elektroauta ujedou až o desítky procent menší trasu. Pro člověka, který každé ráno musí za svými povinnostmi, ať už do práce nebo odvézt dítě do školy, to může značit velký problém.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.