V článku Autobible se píše, že nabídka nových aut se doslova mění před očima. Narůstá počet elektrických aut či hybridů v nabídce automobilek. Avšak s koncem dieselů to dle autorů nemá být tak špatné, jak se myslelo. Prý se totiž objevují nová auta poháněná dieselem. Jako příklad uvedl autor Renault Clio či Škodu Kamiq. Dva roky dozadu přitom měla taková auta kvůli složitým emisním limitům vyhynout. „Důvod je jednoduchý a velmi nepříjemný: sankce za nadlimitní emise CO2, které začne EU uplatňovat už v příštím roce. Automobilky v marné snaze se limitům co nejrychleji přiblížit bojují na všech frontách. Elektromobily se svojí „nulou“ jsou nejúčinnějším prostředkem. Jejich prodeje jsou ale jen zlomkem toho, co by bylo potřeba. Naftový motor nebo mírná elektrifikace jsou tak v krátkém horizontu nejpoužitelnější cestou, jak emise srazit aspoň o kousek,“ uvedl server.
Zjednodušená interpretace limitů je prý taková, že všechna nová auta budou muset splnit emise CO2 95 g/km. To má být, přepočteno na litry, 3,54 litru nafty nebo 4,06 litru benzínu na sto kilometrů. Limit má platit pro všechna auta, kdy za každý přebytečný gram emise u každého jednotlivého auta bude muset automobilka zaplatit pokutu 95 eur, což je okolo 2 500 korun, do rozpočtu EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tle