Automobilový trh čekají velké změny. EU tlačí na snižování emisí

10.10.2019 22:55 | Zprávy

Na serveru Autobible vyšel článek o chystaných změnách, které jsou spojeny s unijními limity na emise CO2. „Trh se kvůli nim výrazně promění,“ zní titulek. Příští rok má totiž vejít v platnost limit emisí pro nová osobní auta ve výši 95 gramů CO2 na km. „Analytici spočítali, že pravidla roku 2021 by za stávajících podmínek vygenerovala na pokutách 34 miliard eur,“ psalo se. Je ta hranice reálná?

Automobilový trh čekají velké změny. EU tlačí na snižování emisí
Foto: pixabay.com
Popisek: Dopravní zácpa

V článku Autobible se píše, že nabídka nových aut se doslova mění před očima. Narůstá počet elektrických aut či hybridů v nabídce automobilek. Avšak s koncem dieselů to dle autorů nemá být tak špatné, jak se myslelo. Prý se totiž objevují nová auta poháněná dieselem. Jako příklad uvedl autor Renault Clio či Škodu Kamiq. Dva roky dozadu přitom měla taková auta kvůli složitým emisním limitům vyhynout. „Důvod je jednoduchý a velmi nepříjemný: sankce za nadlimitní emise CO2, které začne EU uplatňovat už v příštím roce. Automobilky v marné snaze se limitům co nejrychleji přiblížit bojují na všech frontách. Elektromobily se svojí „nulou“ jsou nejúčinnějším prostředkem. Jejich prodeje jsou ale jen zlomkem toho, co by bylo potřeba. Naftový motor nebo mírná elektrifikace jsou tak v krátkém horizontu nejpoužitelnější cestou, jak emise srazit aspoň o kousek,“ uvedl server.

Celý článek ZDE

Zjednodušená interpretace limitů je prý taková, že všechna nová auta budou muset splnit emise CO2 95 g/km. To má být, přepočteno na litry, 3,54 litru nafty nebo 4,06 litru benzínu na sto kilometrů. Limit má platit pro všechna auta, kdy za každý přebytečný gram emise u každého jednotlivého auta bude muset automobilka zaplatit pokutu 95 eur, což je okolo 2 500 korun, do rozpočtu EU.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tle

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Se*u na to!“ Lidé se bouří proti registraci k ČT a ČRo

19:45 „Se*u na to!“ Lidé se bouří proti registraci k ČT a ČRo

V pondělí si lidé stěžovali na kolabující webovou stránku České televize a rozhlasu při povinné regi…