Bude horko. ČSSD vytáhla na Babiše: Bordel zkrotí Hamáček, novináři viděli překvapení

17.08.2020 11:59

REPORTÁŽ Červený svetr Jana Hamáčka je symbolem nové, odhodlané a do červena nadesignované ČSSD. Zahájení kampaně vládní strany ke krajským a senátním volbám se neslo v duchu předvedeného videa, které je tak trochu hozenou rukavicí ČSSD koaličním partnerům z ANO.

Bude horko. ČSSD vytáhla na Babiše: Bordel zkrotí Hamáček, novináři viděli překvapení
Foto: Hans Štembera
Popisek: ČSSD zahájila kampaň před podzimními krajskými a senátními volbami.V krizi vás ochráníme- slogan, který představil předseda ČSSD Jan Hamáček

Prostor karlínského podniku se symbolickým názvem Truhlárna byl kompletně laděn do červené barvy, ke které se chce ČSSD po experimentu s oranžovou opět navrátit a jejímž symbolem se letos na jaře stal svetr předsedy Jana Hamáčka, ve kterém v časech největšího vypětí chodil i na noční tiskovky krizového štábu.

„Vzala jsem si malinové šaty, tak snad jsem trefila odstín,“ smála se u vchodu ministryně Jana Maláčová. Ta kandiduje ve Zlínském kraji z posledního místa a chce přispět k tomu, aby ČSSD ‚ukončila arogantní chování hejtmana Čunka‘. Zejména chce zastavit Čunkův předražený projekt nové krajské nemocnice. „Dobrou nemocnici dělají dobří lékaři, ne budova,“ uvedla pak z pódia.

Nový styl ČSSD ale nejpádněji ukázalo předvolební video, které bylo novinářům odprezentováno. Vyprávělo příběh českého boje proti pandemii, kterou z televizních Událostí dramatickým hlasem ohlásila moderátorka Marcela Augustová.

Anketa

Jste pro manželství homosexuálů?

5%
95%
hlasovalo: 11735 lidí

Následovala ukázka chaotické reakce v hlavní roli s premiérem Babišem a ministrem Vojtěchem z hnutí ANO. Ten zmateně koktal před poslanci, došlo i na známou tiskovkovou scénku „nebuďte slušnej, řekněte jméno“.

Chaos končí ve chvíli, kdy pevná a klidná ruka sáhne do skříně a vyndá z ní ramínko s červeným svetrem. Začíná systematická a smysluplná práce na ochraně republiky před pandemií, hlasatelka hlásí, že vedení krizového štábu se ujímá ministr vnitra Jan Hamáček, vozí se roušky, lidé zasedají k šicím strojům a vše končí impozantním záběrem na Jana Hamáčka na střeše ministerstva vnitra s heslem: „Není čas na váhání“.

Jan Hamáček pak uvedl, že zmíněný červený svetr, který se stal symbolem odhodlání vlády bojovat proti pandemii, není jen jeho osobní značkou, ale symbolem nového stylu celé ČSSD. „ČSSD se postupně mění, trochu jsme zmodernizovali náš styl. A věřím, že lidé si toho všímají,“ řekl Jan Hamáček.

Odhodlání a dynamiku ČSSD ukazovala od počátku prezentace. Ministr Hamáček v doprovodu kolegy Tomáše Petříčka hned na úvod uvedl, že „naše volby budou svobodné a demokratické a teď je ten správný okamžik, abychom vyjádřili podporu občanům Běloruska, kteří v těchto dnech bojují za to, aby měli svobodné volby i oni“.

Téma Běloruska zajímalo mnohé, Jana Hamáčka se novináři vyptávali, jaký bude další postup vlády, Tomáš Petříček do poslední chvíle před začátkem poskytoval živý rozhovor do kamery České televize.

ČSSD jde do kampaně s heslem „ČSSD na straně slušných lidí, kteří chtějí dodržovat pravidla a pracovat“. Je totiž podle Jana Hamáčka jediná moderní strana, která stojí jak na straně zaměstnanců, tak na straně střední třídy.

Na úrovni krajů chce k jejich lepšímu životu přispět zejména podporou bydlení. „Stali jsme se terčem kritiky od developerů, takže jsme asi trefili hřebíček na hlavičku,“ poznamenal Jan Hamáček k nové strategii bydlení.

Ta je inspirovaná systémem obecních bytů v sousedním Rakousku, protože podle Jana Hamáčka „nemusíme vymýšlet kolo“. Obce by měly dostat prostor vytvořit si finanční rezervu na veřejnou výstavbu, musí se i přes výsměch některých obnovit stavba panelových domů. Konečným cílem ČSSD je, aby se nájemní bydlení oproti současnému stavu zlevnilo o třetinu.

Lidé musí také dostávat důstojnou mzdu, což je téma, které souvisí i s krajskou politikou. Česko musí být atraktivní nejen tím, že má levnou pracovní sílu. A s tím souvisí i problém agenturního zaměstnávání lidí z ciziny, kteří pak působí problémy.

„V blízkosti fabrik jsou lidé často téměř terorizováni, denně na ministerstvu vnitra řešíme nějaké problémy s agenturními zaměstnanci,“ horlil Jan Hamáček. ČSSD je připravena pravidla pro agenturní zaměstnávání výrazně zpřísnit.

S tím souvisí i celkové téma bezpečnosti. Koronavirová pandemie ukázala, jak důležitou roli mají hejtmani v čele krajských krizových štábů. „Úspěch, s jakým jsme zvládli koronakrizi, byl dán tím, že jsme udrželi silný stát. Stojíme za policisty a hasiči, nebude se opakovat to co za pravicových vlád, že se jim škrtaly platy a museli prosit o peníze na naftu,“ připomněl éru Petra Nečase.

ČSSD představila svá řešení i pro další témata, kterými se budou vedení krajů muset zabývat. Například zajištění vody, v posledních letech občas tolik nedostatkové. Pitná voda musí být pro všechny. Na celorepublikové úrovni k tomu má přispět snaha „vrátit privatizovanou vodu do rukou obcí a měst“, na lokální úrovni pak podporou různých projektů, nebo naopak zastavení těch, které dostupnost vody ohrožují.

V Jihomoravském kraji například hejtmanský kandidát Marek Šlapák chce zabránit těžbě, měnící krajinu, a kromě toho podpořit ke krajině šetrnější a v kraji navíc tradičnější zemědělskou produkci, zejména pěstování zeleniny.

Kandidát na hejtmana Libereckého kraje Josef Jadrný zase popsal příběh obcí v pohraničí, kterým hrozí sucho kvůli těžbě na druhé straně hranice v Polsku. Do Frýdlantu už kvůli tomu přijeli ministr zemědělství Toman i ministr zahraničí Petříček a těžba v Turowě se řeší na úrovni vlád.

Ministr Miroslav Toman ale především slíbil velký projekt na opravu rybníků, což bylo na promítacím plátně ilustrováno žertovným ladovským obrázkem s ministrem zemědělství v pozici vodníka nad hladinou.

Podporu regionální produkce demonstrovala ČSSD rovněž prezentací regionálních potravin na stolech s občerstvením. Novináři tak mohli ochutnat pochoutky spojené s českými a moravskými kraji. Některé spoléhaly na klasiku, třeba Pardubický kraj se prezentoval perníkem, Olomoucký tvarůžkovou pomazánkou a Zlínský frgály, jiné zkoušely překvapit, třeba z Vysočiny se podávala kapří pomazánka nebo lehký letní celerový salát z jižních Čech.

Na samotný závěr pak Jan Hamáček společně s Lubomírem Zaorálkem odhalili předvolební vizuál, symbolicky zakrytý rouškou. Po jejím stržení do sálu odhodlaně hleděl Jan Hamáček v červeném svetru, doplněný heslem „V krizi vás ochráníme“.

Jeho živý předobraz k tomu do mikrofonu dodal: „ČSSD má místo na naší politické scéně. A když bylo nejhůř, tak ukázala, že ví, co má dělat.“


Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blanárova schůzka se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

5:00 Blanárova schůzka se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

TÝDEN V MÉDIÍCH Petr Fiala neměl žádné kmotry v pozadí, nikdo mu zadarmo nic nedal a musel se adapto…