„Všimněte si, že ta 12letá dívka se necítí být ohrožená, když jde napadnout učitele. Ona to plánuje stejně, jako kdyby plánovala úkladnou vraždu. Přizvala si publikum. A měla pocit naprosté beztrestnosti. Děti začínají mít ve škole pocit, že jsou ve škole nepotrestatelní,“ poznamenal k případu Klimeš, kdy si všímá i toho, jak celému činu přihlíží parta dalších dětí. „Aniž by si uvědomovali, že se mohou takto dostat k mnohem závažnějším trestným činům,“ uvedl.
„Asi 22letí kluci v Bílině 15 let zpátky připravovali úkladnou vraždu. Naplánovali si tehdy, že zabijí dívku a podařilo se jim to. Tady pozor – děti začínají mít pocit, že se ji nemůže nic stát. A v podstatě mají pravdu, bílinská základka ji nemůže vyloučit, děti chrání zákony. Musí se trestat ti, kteří netrestají. Jestliže mám kolem pasivní účastníky, houf dětí, musíme trestat ten houf za to, že nechránili učitele. A musíme trestat rodiče těch dětí, že jim opravdu důrazně nedomluví. Máme tady přihlížející většinu, která řekla, že se jenom dívali. My ale čekáme, že se dítě zvedne a řekne ostatním, že se to nedělá,“ dodal Klimeš.
Kotík pak vyjádřil nesouhlas s Klimešem. „Šikana učitele v našem programu neexistuje. Učitel je profesionál. Má být vzdělán ze svého studia, jak řídit vztahy. A pokud se ty vztahy vymknou kontrole, měl by to rozpoznat a zasáhnout, případně žádat o podporu další specialisty,“ poznamenal Kotík s tím, že kdo nastavuje pravidla, je ten učitel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef