Švýcarské federální úřady pověřily Kapsch modernizací silniční infrastruktury pro výběr mýtného v této alpské konfederaci. „Švýcarsko je v Evropě známé tím, že hledá vždy nejvyšší dodavatelskou kvalitu, proto je toto vítězství pro Kapsch obzvlášť cenné,“ vysvětluje Karel Feix, šéf tuzemského Kapsche, podle nějž sehrála roli i úspěšná česká reference. Společnost Kapsch TrafficCom zároveň v těchto dnech předala po finálním půlročním testování zmodernizovaný rakouský mikrovlnný mýtný systém tamnímu silničnímu správci ASFINAG. Završila tak projekt GO Maut 2.0, na němž pracovala od svého vítězství v tendru v roce 2016.
Kapsch v Rakousku obhájil pozici
Od roku 2016 rakouská technologická skupina Kapsch TrafficCom modernizovala pro ASFINAG silniční mýtnou infrastrukturu na přibližně 500 místech a v samotném centrálním systému. Téměř všechny základní komponenty včetně provozního softwaru technologie výběru mýta byly vyvinuty společností Kapsch ve vídeňském výrobním závodu. Rakouský mýtný systém provozovaný státním silničním správcem ASFINAG je odteď plně modernizován na verzi GO Maut 2.0 a připraven na další desetileté fungování. Projekt zahrnoval výměnu technologií pro rozpoznávání a klasifikaci zpoplatňovaných vozidel, modernizaci 387 mýtných a 72 kontrolních bran, dobudování 38 nových mýtných a kontrolních zařízení, zprovoznění plně zálohovaných datových center či nastavení nepřetržitého technického provozního a monitorovacího střediska výběru mýta. „Na rozdíl od Rakouska je český mýtný kontrakt nastaven pro stát výhodněji tak, že provozovatel provádí modernizaci systému kontinuálně celých deset let,“ říká Karel Feix.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane