Podle komplexního pozměňovacího návrhu, který mají poslanci na stole, by reklama zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Každé čtvrtletí by pak ČT odváděla peníze z reklamy vysílané na ČT2 Státnímu fondu kultury ČR a peníze z reklam na sportovním kanálu ČT4 by musela využít na výrobu pořadů se sportovní tematikou. Limit pro množství reklamy má zůstat na dosavadních 0,5 procenta denního vysílacího času.
Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. Obchodní sdělení by se vůbec neměla objevovat na internetových stránkách veřejnoprávní televize a ČT by také nesměla vysílat teleshopping.
Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu, tedy v den, kdy měla být završena digitalizace, na kterou příjmy z reklamy šly. Senát ale vytvořil novelu, která reklamu v ČT zachovávala kvůli financování fondu kultury a pro podporu české kinematografie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par, čtk