Politologovi Zdeňku Zbořilovi celkově spoty připadaly kultivovanější než třeba podobné výtvory před sněmovními volbami. Profesor Jan Jirák z Centra pro mediální studia říká, že spoty jsou prázdné a bez nápadu a je na nich vidět, že jsou dělané z povinnosti a že nejsou důležitou částí kampaně.
Až na dvě výjimky jsou klipy zklamáním pro Daniela Köppla, šéfredaktora týdeníku Marketing&Media. Köppla zaujaly jen spoty bývalého premiéra Miloše Zemana a místopředsedy ČSSD Jiřího Dienstbiera.
Zbořila překvapilo, že straničtí kandidáti s výjimkou Dienstbiera nemají ve svých spotech žádné kolegy ze stran, jejichž zákonodárci je nominovali. "Nedovolili jim vystoupit. Ukazuje se, že se prezidentští kandidáti obávají toho, že by je měli představovat zástupci strany," uvedl.
Zbořila v pozitivním slova smyslu zaujal také Zemanův klip a ze skupiny ženských kandidátek se mu líbil spot europoslankyně Zuzany Roithové (KDU-ČSL).
Naopak nejméně působivý byl prý spot někdejšího úřednického premiéra Jana Fischera. Ten se nezamlouval ani Köpplovi, který podrobil větší kritice i klipy Roithové a Táni Fischerové, které jako by se podle něj vrátily do 90 let. Vidí u nich zcela nevyužitý potenciál.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk