Není to jen o penězích. Kšeft České televize s agenturou blízkou Chovancovi má mnoho úskalí

18.02.2017 9:36

Nad tím, že od České televize dostala zakázku trojice PR agentur, se v dnešní Mladé frontě Dnes zamýšlí její redaktor Vojtěch Srnka.

Není to jen o penězích. Kšeft České televize s agenturou blízkou Chovancovi má mnoho úskalí
Foto: Koláž K. Pohner.
Popisek: vyvážené zpravodajství České televize, koláž.

Připomíná, že agentury si mají rozdělit až 12 milionů korun za zlepšování mediální image tvorby ČT. Poukazuje na to, že jednu z těchto agentur spoluvlastní také Miloš Růžička, velmi vlivný poradce ministra vnitra Milana Chovance. Když o tom MF DNES napsala, setkala se s výpady ze všech stran.

Ředitel České televize Petr Dvořák ji dokonce obvinil z užívání estébáckých metod.

Veřejnost, která si ze svých poplatků televizi i jejího ředitele platí, by mu však na takovou argumentaci neměla skočit, píše Srnka.

Tím spíš, že poslanci právě jednají o přijetí novely zákona, již vedení ČT odmítá, a především se blíží volba nového ředitele ČT.

Důvodů, proč je kvůli zakázce pro agenturu Bison & Rose namístě zbystřit, existuje podle Srnky víc. Nejde jen o miliony korun, které má šanci vydělat, ale především o to, že PR agentura získává napojení na vlivnou veřejnoprávní televizi.

Podle Srnky je třeba si uvědomit, že zakázka, kterou PR agentura získá od ČT, není jen o penězích. Ale jde i o její možné politické důsledky. Náplní práce každé PR agentury je ovlivnit veřejné dění ve svůj prospěch. Zakladatel agentury Miloš Růžička má přitom být vlivným poradcem ministra vnitra Chovance, s dobrými kontakty i na premiéra Sobotku.

A propojení vládní ČSSD s agenturou Bison & Rose je podle Srnky očividné. Tohle spojení teď díky zakázce z ČT doplní také, co se týče zpravodajství, vazba na nejvlivnější televizi v Česku. A k tomu se blíží sněmovní volby.

Obvinění z přehnaného propojení vedení ČT s agenturou Bison & Rose navíc padala už v minulosti – v roce 2013 kvůli němu odešel bývalý zástupce šéfredaktora domácího zpravodajství.

Ze všech těchto důvodů je třeba, aby ČT ve svém sedmimiliardovém rozpočtu našla dostatek finančních prostředků na to, aby se o svou mediální propagaci dokázala postarat sama. A proti podobnému vlivu se tak opevnila, uzavírá Srnka své zamyšlení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Zvrhlost!“ Fico vypustil holubici míru. Česká kavárna vybuchla vztekem

19:45 „Zvrhlost!“ Fico vypustil holubici míru. Česká kavárna vybuchla vztekem

Láska je jako mír, musíme za ni bojovat, prohlásil slovenský premiér Robert Fico (Směr) na bratislav…