Fialova vláda plánuje po celý letošní rok vést velkou komunikační kampaň. Smlouva o dodání mediálního prostoru se v Registru smluv objevila den před silvestrem.
Celoroční kampaň v ceně 34,3 milionů korun včetně DPH má zajistit „propagaci svobody, demokracie a spojeneckých vazeb“. Úřad vlády ale ujišťuje, že s předvolební kampaní koalice SPOLU, i když ta se také zaměřuje na zahraničněpolitická a „civilizační“ témata, nebude mít nic společného.
Oficiálně má jít o pokračování kampaně „Česko informuje“, kterou vláda vede od poloviny roku 2023. Kampaň měla podle Strakovy akademie původně za cíl „přinášet informace o novinkách, změnách či úpravách zákonů či norem, které mají vliv na každodenní život občanů České republiky“.
Inspiraci našla v Británii, kde vláda provozuje informační web. V Česku měla kampaň podobu webu a profilů na sociálních sítích, kde se například vloni v létě za dva měsíce prázdnin objevily pouze informace nabádající k registraci turistů do systému Drozd, krátká zpráva o možnosti využít pro všechny vlakové dopravce jednu jízdenku a podobně stručná výzva k očkování dětí proti spalničkám.
Tato mediální kampaň se soutěžila na půlroční období, na druhou polovinu roku 2024 šlo o částku s DPH přesahující dvanáct milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo