Ředitel Eurovie Martin Borovka sdělil v úterním vydání E15, že bobtnající materiál je pouze na úseku o délce 1,9 kilometru. "A hýbe se jen dvakrát tři sta metrů. To přepočteno znamená, že je to škoda maximálně za 125 milionů korun," uvedl. Takzvaný studený odval, který byl údajně při stavbě použit a později nabobtnal, si podle Borovky přálo právě ŘSD.
Firma použila ocelárenskou strusku přes striktní zákaz, tvrdí ŘSD
S tím ovšem šéf ředitelství Poruba zásadně nesouhlasí. "Argumenty, jež používá ředitel Borovka o tom, že za zvlnění může ŘSD, protože si údajně objednalo vadný materiál, nejsou pravdivé," řekl deníku. Doplnil, že celková výše škod na D47 se zatím vyčíslit nedá. Už na začátku ledna ale Poruba novinářům oznámil, že ředitelství bude prověřovat i další lokality a škody jdou do stamilionů korun.
Stavbaři podle něj nepoužili jen studený odval, ale také ocelárenskou strusku. "Ta prokazatelně a nezpochybnitelně bobtná. Posudek společnosti Unigeo, který je součástí dokumentace, výslovně zakazuje použít ocelárenskou strusku. Přesto byla zhotovitelem použita v rozhodující míře," uvedl Poruba. "Vedle toho jsou předmětem šetření vlastnosti použitého studeného odvalu a dodržení mocnosti jednotlivých vrstev násypu," dodal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp