V původním kontraktu z roku 2006 se město pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázalo odebrat 250 tramvají 15T ForCity. Smlouva dopravní podnik na několik let zatížila vysokými splátkami. Loni byla vyjednána dohoda, z níž vyplývá mimo jiné odklad splátek za tramvaje. Z radou projednávaných změn ručitelského prohlášení vyplývá, že Škoda Transportation může dluh dopravního podniku prodat bankám nebo společnosti, která s ní tvoří koncern. Konečné rozhodnutí je na zastupitelstvu, které se k návrhu vrátí na zářijovém jednání.
Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš tvrdí, že by případný prodej závazků pro dopravní podnik nic neznamenal. "Zatím Škoda Transportation pouze zvažuje možnost refinancování projektu prostřednictvím bankovních domů," uvedla nedávno mluvčí strojírenské firmy Lubomíra Černá.
Dohodu o úpravě smlouvy podepsal dopravní podnik a strojírenská firma po několikaměsíčním vyjednávání loni v květnu. Kromě rozložení splátek a zachování ceny se dohodly mimo jiné na lepší výbavě tramvají a prodloužení záruky pro již dodané poruchové tramvaje. Pro dopravní podnik dohoda znamená, že od letošního roku místo 2,3 miliardy korun ročně splácí polovinu. Letos by měl odebrat 34 tramvají. Dodávku podle Ďuriše očekává v létě. Praha ručí za to, že podnik závazky splatí do roku 2022.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk