„Mladí jsou podporovateli netradičních kandidátů a mohou tak snížit výsledek stranických kandidátů a volit protestně. Nebo zůstanou doma a navrch budou mít tradiční voliči. Proto jsou mladí důležití,“ míní pro Právo sociolog Jan Herzmann, ředitel agentury PPM Factum.
Dynamický prvek kampaně
Hermann se některým kandidátům nediví, že se snaží oslovit skupinu mladších voličů. Zatím to totiž podle něj vypadá, že čím starší volič, tím větší pravděpodobnost, že k volbám přijde.
Podle jiného sociologa, ředitele STEM Jana Hartla, snaha zaujmout mladší voliče spíše vypovídá o vnášení dynamického prvku do kampaní. „To, že se kandidáti obracejí na mladé lidi, dává image kampaně větší šmrnc, byť to není dvakrát efektivní, co se volebních výsledků týká,“ říká pro Právo s tím, že jsou studenti aktivní a mohou tak klást zajímavé otázky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno