Ve svém kandidátském projektu kritizoval nově zvolený generální ředitel České televize Petr Dvořák propad sledovanosti Událostí, hlavního zpravodajského pořadu dne v České televizi. Z dat ATO - Mediaresearch, která pro ParlamentníListy.cz zpracovala MÉDEA, a.s. ve spolupráci s MÉDEA RESEARCH, k.s. vyplývá, že se na ně dívá v součtu ČT1 a ČT24 v průměru tři čtvrtě milionu diváků.
Zprávy TV Prima, které se s Událostmi téměř překrývají, sleduje v průměru kolem milionu diváků a Televizní noviny na TV Nova si obvykle nenechá ujít téměř dva a půl milionu diváků. „Propad sledovanosti je skutečně problém, který budeme muset řešit. Bolavé místo vidím především v tom, že Události přestaly být alternativou komerčního vysílání," přiznává nový ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal v rozhovoru pro iDNES.cz.
Události jsou promarňováním šance
Vadí mu, že jsou Události jen třetím do řady co do nabídky, ale bohužel i třetím co do zájmu diváků. „Přitom má zpravodajství ČT jako jedno z médií v této zemi jednu obrovskou výhodu, a tou je garantované financování. Při této výhodě, kterou kromě Českého rozhlasu nikdo jiný nemá, je to promarňování šance," upozorňuje Šámal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih