Server: Reklamu v Praze ovládá jediná firma, město na tom tratí

27.12.2012 9:11

Praha kvůli nevýhodným smlouvám na reklamní plochy tratí ročně miliony korun, uvedl dnes server Aktuálně.cz. Na reklamě umístěné na městském mobiliáři a plochách Dopravního podniku vydělává soukromá francouzská společnost JCDecaux. Exkluzivní postavení má zajištěné minimálně pro příštích devět let.

Server: Reklamu v Praze ovládá jediná firma, město na tom tratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Střechy na Malé Straně

Do podnikání firmy JCDecaux podle serveru nemůže zasáhnout žádná konkurence, vlastní reklamy si nesmí postavit ani magistrát. Absenci konkurenčního prostředí odpovídá i nízká provize, kterou magistrát a Dopravní podnik získávají.

Podle pražského primátora Bohuslava Svobody (ODS) je smlouva mezi magistrátem a firmou neuspokojivá. „Domnívám se, že podobný kontrakt by žádný soukromý subjekt nemohl na základě ekonomických dat akceptovat," řekl serveru primátor.

JCDecaux na reklamě v Praze ročně vydělává stamiliony. Kolik si vydělá na městském mobiliáři, firma nesdělila ani magistrátu. Čistý peněžní tok podle obchodního rejstříku tvořil v letech 2005 až 2009 průměrně 117 milionů korun, uvedl Aktuálně.cz.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jno, čtk

Tomio Okamura byl položen dotaz

Fakt si myslíte, že jsou Ukrajinci nacisti?

Proto, že se brání a brání svou zem nebo proč? Vy byste ČR nebránil, kdyby bylo potřeba? A nejsou Ukrajinci spíš hrdinové?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Čert vás vem! Oslavy osvobození se v ČR zvrhly hned ráno

9:44 Čert vás vem! Oslavy osvobození se v ČR zvrhly hned ráno

Oslavy osvobození od nacismu nabírají na českém internetu spád hned ráno. Šlechtic Jiří Lobkowicz oz…