"Pětadvacet milionů korun je maximální částka. Očekáváme, že v rámci výběrového řízení se cena sníží," řekl ČTK mluvčí Ministerstva dopravy Martin Novák. Za tyto peníze by ale měl vzniknout komplexní dokument, který má odpovědět na otázku, zda bude nebo nebude ekonomicky výhodné vodní koridor stavět.
Studie má dále upozornit na různá rizika spojená s ochranou přírody, nebo s odporem místních obyvatel v závislosti na konkrétním trasování chystané vodní cesty, zdůvodnil odhadovanou cenu mluvčí. Kvůli předpokládanému rozsahu nebude materiál vznikat pár měsíců, jak je u obdobných studií proveditelnosti obvyklé. Práce na dokumentu by se prý mohly protáhnout až na řadu měsíců nebo i více než rok.
Právě časová náročnost je podle Ministerstva dopravy důvod, proč vypracování dokumentu chce zadat ještě současný ministr v demisi. Podle úřadu je nutné spěchat zejména kvůli možnosti čerpat na projekt prostředky z Evropské unie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

5:30 Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana
PO STOPÁCH MAJORA ZEMANA Díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana se proslavil písní Bič boží…
- 20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
- 18:06 Peníze na „obranu“ do hodnot a neziskovek? Zahradil má obavy
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary
- 10:39 Zásadní otázka k blackoutu. Vitásková je velmi zvědava na odpověď
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR