To Piráti neradi: Sranda z nich. Lidé se sešli a ukazovali prstem

07.09.2021 15:57 | Ze sítí

Možnost, že by se po vzoru Paříže začalo na některých místech jezdit 30 km/h i v Praze, zaznívá z pražského magistrátu vedeného koalicí pirátského primátora Zdeňka Hřiba, kolabující doprava, kompletní zákaz pohybu psů bez vodítka na celém území hlavního města či mnohé pirátské výroky v poslední době způsobují, že se o koalici Pirátů a Starostů začíná na sociálních sítích mluvit mnohem více než dříve. Koalice to ovšem příliš nevítá, jelikož se s každým předvolebním průzkumem propadá stále hlouběji. A nerada bude i nyní. Opět se totiž šíří příspěvky, ze kterých Piráti nadšeni nebudou.

To Piráti neradi: Sranda z nich. Lidé se sešli a ukazovali prstem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Piráti a Starostové v čele s předsedy Ivanem Bartošem a Vítem Rakušanem spolu s dalšími dvanácti krajskými lídry odstartovali volební kampaň

Anketa

Je generace lidí narozených po roce 1980 připravena plně převzít vládu nad Českem?

3%
95%
hlasovalo: 10739 lidí
V posledních dnech se o Pirátech mluví zejména v rámci dění v hlavním městě, jelikož to vede jejich koalice v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem, a mnozí se tak obávají, aby se po sněmovních volbách nerozšířily některé nápady Pirátů a jejich koaličních partnerů i za jeho hranice.

Z metropole v poslední době zaznívají zprávy o vyhlášce, která by zcela zabránila na celém území Prahy pohyb psů bez vodítka na jakékoliv zelené ploše či omezení rychlosti na 30 km/h, k čemuž i přes kritiku mnohých obyvatel vykročila pod vedením socialistů Paříž.

Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) se nechal slyšet, že v „určitých oblastech“ Prahy by byla třicítka ideální rychlostí a pomohla by prý plynulosti provozu. Společně s aktuální dopravní situací v hlavním městě a omezováním kapacity některých komunikací již mnoha řidičům začínají docházet nervy, a nejen jim.

I výroky Pirátů mířících do Sněmovny ne vždy slaví úspěch, respektive by mohly být odpovědí, proč po začátku předvolební kampaně a většímu prostoru v médiích namísto zvyšování náskoku Piráti stále více ztrácejí a z prvního místa se v průzkumech propadají stále hlouběji na třetí příčku.

Piráti jsou často nejen za svoji kampaň, která se nesla například v rámci fotografií jejich šéfa poslaneckého klubu a aspiranta na ministra spravedlnosti Jakuba Michálka honícího muže s bankovkami s lasem či první místopředsedkyně partaje Olgy Richterové, jež „pomáhala životnímu prostředí“ zaléváním květin v kanceláři, terčem posměchu.

Na sociálních sítích se objevují i skupiny, které se přímo věnují sdílení největších zajímavostí z pirátské kampaně a jejich parodii. Jednou z nich je facebooková skupina „Nevěříme Pirátům“, která kupříkladu připomíná některé z výroků pirátstva.

Připomenuto tak je, že podle pirátského poslance Ondřeje Profanta je Poslanecká sněmovna „plná konzervativních bílých páprdů a velká část inklinuje k fašismu“ či Bartošovo přirovnání Ústeckého kraje k zaostalejšímu místu, než je Rumunsko.

Objevila se pirátská europoslankyně Markéta Gregorová, která se na veřejnosti prezentovala při demonstraci proti sexuálnímu násilí transparentem s nápisem „Chceš pr*at?“.

Pojem „fašisté“ u Pirátů slaví nemalý úspěch a označují jím tak své oponenty často. Za fašisty považuje europoslanec a předseda Evropské pirátské strany Mikuláš Peksa i unijní frakci, ve které jsou čeští občanští demokraté.

Objevují se i fotografie utahující si z dopravních názorů Pirátů. Jedna z nich ukazuje radu nespokojeným řidičům, kteří musejí stát v koloně kvůli uzavírce části pražské magistrály nad hlavním nádražím.

Mnozí připomínají i názory šéfa Pirátů Ivana Bartoše, jenž je Evropské komisi vděčný za její přístup k automobilismu, zahrnující zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory po roce 2030. „Ohledně snižování emisí v dopravě preferujeme spíše než plošné zákazy zohledňování skutečných nákladů a dopadů na životní prostředí, což je jádrem návrhů EK. Tento přístup vytvoří férovější tržní prostředí, které bude lépe odrážet skutečné dopady průmyslové výroby na život občanů,“ notuje si s unijním plánem na zákaz nových konvexních vozů šéf Pirátů.
Koláž reagující na možný zákaz volného venčení psů v Praze:

Či zaznívají ohlasy k zásadovosti strany v otázce sexuálního násilí a sexismu.

Zde například došlo na připomenutí fotografie od Michálkovy partnerky Michaely Krausové, která proslula několika kauzami i  malířským válečkem, jenž na jednom z videí z její minulosti skončí v místech, které Michálek na snímku neupřednostnil před podklady na zastupitelstvo.

Podobné snímky přitom Piráti nevidí vůbec rádi. Současnou kampaň strany kritizuje kupříkladu pražský pirát Adam Jaroš, který navrhoval odvolat vedoucího mediálního odboru Mikuláše Ferjenčíka.

„Vzhledem k tomu, že v dosavadní ‚vydařené‘ kampani dochází k nulové sebereflexi a směje se nám už kdekdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing, voliče Pirátů či voliče kohokoliv jiného, rád bych tímto vyvolal jednání o odvolání Mikuláše Ferjenčíka z pozice vedoucího MO. MO evidentně nezvládá své kompetence a kromě kvalitativních dat (aka sociální sítě se nám smějí) máme již i kvantitativní (klesáme v průzkumech). Můžeme se klidně rozbrečet, jak jede dezinfo scéna a nikdo nás nemá rád, nebo se můžeme taky chytit za nos a třeba s tou kampaní ještě něco udělat,“ spílal Jaroš straně.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: rak

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Sociolog Hartl má obavy: Nová vláda některé věci totálně podcenila

20:35 Sociolog Hartl má obavy: Nová vláda některé věci totálně podcenila

Další českou vládu čeká spousta výzev, mimo jiné rozdělená česká společnost. Zakladatel Střediska em…