Někteří Rusové na sociálních sítích popisují způsob, jakým nenávistná putinovská kampaň v místních televizích již rok ovlivňuje diváky. Jedním z nich je Jevgenij Titov z listu Novaja gazeta, který na serveru VKontakte, ruské obdobě Facebooku, následujícím způsobem popsal návštěvu u svých rodičů z loňského května:
„Můj otec seděl na gauči a se sklíčeným výrazem ve tváři sledoval televizi. Po celou dobu ukazovali černobílé záběry lidí zemřelých při požáru v Oděse, na pozadí zněla ponurá hudba (během nepokojů byl zapálen dům odborů, kde uhořelo 31 proruských aktivistů). Poté táta přepnul na jiný kanál, který informoval o tom, jak Pravý sektor na ulicích střílí na každého, kdo promluví rusky. Snažil jsem se ho uklidnit a vysvětlit mu, že televize říká pravdu jen z části. On ale vyskočil a začal být agresivní. Můj drahý otec, se kterým jsme jedna duše, se se mnou najednou chtěl rvát! Takového jsem ho nikdy předtím nepoznal,“ napsal Titov s tím, že nepřehání, takový vliv na lidi televize skutečně má.
Současná ruská propaganda je zaměřena v první řadě na samotné Rusy. Slouží k mobilizaci ruské společnosti, jejími moty jsou ochrana před hrozbou ze Západu a odpor k liberalismu.
Televize vytvářejí obrazy nepřátel
Ruská média ovlivňují myšlení diváků i čtenářů mnohými pomůckami. Televizní stanice vytvářejí obrazy nepřátel, aby tak ve svých divácích vyvolaly pocity ohrožení. Během invaze na Krym je děsily vpádem „banderovců“ a varovaly před uchvácením základen černomořského loďstva silami NATO.
Média dojímají diváky falšováním dramatických událostí, k čemuž si do sugestivních scén najímají herce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam