Uvedl to dnes před trestním senátem pražského městského soudu, kde vypovídal jako svědek v kauze někdejšího náměstka ministryně obrany Martina Bartáka a majitele zbrojařské firmy MPI Group Michala Smrže.
Praga v zakázce figurovala jako subdodavatel náprav, kterých měla do armádních aut podle Ptáčka celkem dodat téměř 1700. Podle dřívější výpovědi Cabanisse však nápravy praskaly, a Tatra proto smlouvu ukončila. „Troufám si říct, že to je lež," prohlásil Ptáček. Před soudem sice připustil, že první prototypy praskaly. Důvodem ale podle něj bylo to, že měly původně unést 12 tun. Auto ale „narostlo" o další dvě tuny, a tak se musela zesílit jejich konstrukce.
Smlouva byla podle Ptáčka ukončena jen několik měsíců po jejím uzavření a novým dodavatelem náprav se stala slovenská dceřiná společnost Tatry. „Vedení Tatry tento akt připravovalo dopředu. Nás jen zneužili," mínil Ptáček. Spor obou firem pak řešil rozhodčí soud, který rozhodl ve prospěch Tatry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma, čtk