„Tak hlavně, že víme, kde má okna Andrej Babiš. Příště doporučíte, ať ho vaši sledující volí?“ reaguje na propagaci ve svém instastories bývalý rapper a youtuber Jonáš Čumrik, známý jako Johny Machette. Prostředí TikToku se podle něj dá dobře využít s placenou reklamou v takovém objemu i bez influencerů, tvrdí.
Stranou pozornosti nezůstal ani bývalý zaměstnanec ČT, moderátor Veselovský. „Přijde mi, že v tom mají na Úřadu vlády trochu zmatek. Strakovka říká, že influenceři vytvořili videa zdarma, influencer Gulab říká, že se jim podařilo získat 500 tisíc a smlouva ukazuje, že těch 500 tisíc zacvaká stát," napsal.
V podobném duchu zněly i některé články v médiích. „Úřad vlády České republiky si založil profil na sociální síti TikTok. Prostřednictvím sociální sítě se snaží vyvracet dezinformace o očkování na covid-19. Vláda za kampaň podle dostupných informací zaplatila půl milionu korun," uvedly Byznysnoviny nebo Evropa 2.
Která pohádka si zaslouží zamknout do trezoru a nevysílat?Anketa
Jde o tři konkrétní reklamní plnění:
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti TikTok, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - TopView, One Day Max, Bidding Auction
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti Instagram, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - Instagram stories, In-feed ads
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti YouTube, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty – reklama před videem
Ve světle těchto oficiálních podkladů už zmíněná kampaň tak hrozivě nevypadá. Nutno také dodat, že zmínění mladí tvůrci svou činnost dělali zdarma. „Bylo mi ctí spoluvytvořit pro Česko jednu z nejsledovanější a nejdůležitější kampaní roku 2021. Zapojili jsme přední české odborníky, a hlavně mladé lidi. Podařilo se nám získat na projekt 500k a celou částku jsme rozložili na nákup placené inzerce přímo na TikToku, YouTube a IG," potvrdil jeden z autorů, konkrétně Jakub Gulab.
„Média a lidi v komentářích ty mladé lidi doslova zničí," uvedl náš zdroj z Úřadu vlády, jehož míra kritiky zaskočila. „Ještě jsem se s podobnou vlnou ošklivých reakcí nesetkal, a to už něco pamatuji," dodal.
Ne všechny názory ovšem hovoří negativně. „Opět nechutná cancel culture (negace všeho, pozn.red.). O Aničce ani Jakubovi nic nevím, ale každý se může splést. Svou chybu reflektovali a oněch půl milionu Kč se neutratí. Teď je to vlastně bezplatná osvětová kampaň dvou mladých lidí, což je super, ne? Tak si ty nenávistné komentáře laskavě odpusťte," napsal jeden z jejich zastánců.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový