Messina identifikuje nové cílové skupiny a celé voličské vrstvy a do volebních místností dokáže přilákat i již dávno odepsané nevoliče. Tento věhlas získal jako strategický poradce ve volební kampani pro druhé prezidentské období Baracka Obamy.
Stalo se tak, jak na úvod kampaně pravil: „Tentokrát to nebude žádná kampaň jako minule. Všechno se změnilo ... YouTube, Facebook, Twitter. V den voleb se ukáže, že mám pravdu.“ Uspěl a mezitím obdržel nabídku na stejnou pozici i v britské volební kampani na straně Davida Camerona a nyní tedy i od předsedy SPD Sigmara Gabriela..
Pro SPD je Messina asi již poslední příležitostí jak se vydrápat ze dna 25% preferencí, na které strana spadla již v minulých, ale vlastně již v předminulých volbách (2009), a které veškerým volebním snahám nedávají smysl. A u pesimistů je odhad o to horší, že říkají, že jde o další pochod z údolí dinosaurů či o jeden z dalších podivně dlouhých opozičních intervalů (jako z Kondratěvova cyklu), kterými SPD prošla v poválečném období již dvakrát. Poslední trval 16 let a v roli zachránce vystupoval Gerhard Schröder, který svoji práci nemohl dotáhnout do konce. Teď čeká stejná práce na předsedu Gabriela.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz