František Mareš: Dívat se na svět prizmatem díla

19.04.2022 9:18 | Komentář

Kdybychom chtěli hovořit o zlu, můžeme začít Biblí, Budhou, Konfuciem a pokračovat Cicerem, T. G. Masarykem a pokračovat až po řadu moudrých a naučných přísloví…

František Mareš: Dívat se na svět prizmatem díla
Foto: Archiv FM
Popisek: František Mareš, manager nakladatelství Olympia a programu: Vzděláním a sportem k sebevědomí

Existence zla v lidském pokolení je všudypřítomná a některé společnosti (viz. naše státní i komerční televize) jej s didakticky slabikářovou precizností vnesly a vnášejí do našich domácností. Zůstává otázkou, kdy v zájmu zvýšení sledovanosti bude odvysílána vražda v přímém přenosu, bez fikce pouhého scénáristického zpracování.

Zamyslíme-li se nad prezentací zla v různých žánrech zpracování, literárním, filmovém, televizním, nacházíme propastné rozdíly. Přes psychologické sondy do nitra zločinců, bezduché krváky - v podstatě návody jak páchat zlo, až po kvalitní detektivní romány.

Nakladatelství Olympia, které má ve své historii vydanou řadu domácích i světových detektivních titulů (dokonce po léta existoval Klub Dicka Francise) přináší na trh pod názvem Zakázané ovoce,  soubor krimi povídek známého autora Ivana Černého.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Proč si lidé pořizují děti?

14:41 Petr Hampl: Proč si lidé pořizují děti?

Druhý pohled Petra Hampla