Iniciativa Andrejův tarif: Za tři dny nás podpořilo patnáct tisíc lidí

27.04.2017 9:07

Iniciativa Andrejův tarif (www.andrejuvtarif.cz) vznikla 20. dubna, krátce po oznámení ministerstva financí o nově vyjednané smlouvě na hlasové a datové tarify pro zaměstnance úřadu. Během tří dnů od spuštění přitom získala silnou podporu veřejnosti – k manifestu za lepší ceny se na webu připojilo 15 000 zákazníků.

Iniciativa Andrejův tarif: Za tři dny nás podpořilo patnáct tisíc lidí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr financí Andrej Babiš

„Chceme sdružit běžné zákazníky českých mobilních operátorů a vyjednat pro ně snížení ceny hlasových a datových mobilních služeb v Česku,“ řekli Radek Súkala a Karel Punčoch z iniciativy Andrejův tarif. „Vycházíme přitom nejen z cen tarifů vyjednaných ministerstvem financí nebo zemědělství, ale také z obvyklých cen za volání, SMS a data v jiných zemích Evropské unie.“ 
 
Je podle nich zřejmé, že ceny pro firemní a koncové zákazníky se budou lišit vždycky. Jsou dány úsporami z rozsahu, množstevními slevami, jednodušší administrací i dlouholetou fixací. „Nicméně až osminásobný rozdíl v cenách nelze ospravedlnit žádným z těchto argumentů,“ zdůraznili. 
 
V jiných oborech jsou slevy pro firmy a velké zákazníky také běžné, nůžky mezi nimi a běžnými klienty ale nejsou tak široce rozevřené. Když kupovalo Generální finanční ředitelství 1200 notebooků HP, zaplatilo necelých 25 tisíc bez DPH, což je zhruba třetinová sleva. Podobná úměra platila i u většiny dalších nákupů firem či státních organizací. 
 
„Chápeme, že nelze po operátorech žádat, aby plošně snížili cen na třetinu. Na druhou stranu ani snížení o pětinu proti současnému stavu nepovažujeme za dostatečné. Chceme proto hledat cesty, jak bude možné ceny tarifů stlačit výrazněji dolů, aby byly spokojené obě strany,“ uvedl Karel Punčoch s tím, že jednou z cest je třeba vytvoření sdružení, které bude splňovat to, co operátoři chtějí od velkých firemních zákazníků. „Pokud se s nimi nebudeme schopni domluvit, obrátíme se na úřady, které posoudí, zda se nejedná o kartel,“ dodal Radek Súkala. 
 
Oba uvádějí, že Andrejův tarif je iniciativou naštvaných zákazníků všech tří mobilních operátorů. Manifest za levnější tarify přitom nemá nic společného nejen s nimi, ale ani s žádnou politickou stranou či hnutím. „Zvolili jsme název Andrejův tarif, protože to bylo minulý týden téma, které hýbalo českou veřejností. S Andrejem Babišem ani jeho hnutím nespolupracujeme,“ zakončili. 
 
Andrejův tarif (www.andrejuvtarif.cz) je iniciativa zákazníků všech tří českých mobilních operátorů. Jejím cílem je získat silnou podporu veřejnosti, aby bylo možné lobovat u operátorů či regulátorů za ceny mobilních tarifů srovnatelné s cenami v jiných zemích Evropské unie. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…