Prakticky od nástupu současné vládní koalice jsme svědky téměř nepřetržité řady skandálů a naprosté nekompetentnosti vedoucích představitelů státu. Je asi zbytečné připomínat v souvislosti s otravami metylalkoholem záležitosti týkající se současného stavu celní správy, hygienické služby a policie, tedy složek spadajících pod působnost ministrů Kalouska, Hegera a Kubiceho. Nemá cenu zabývat se schopnostmi ministryně kultury, neboť ty ukázala dostatečně jasně ve svých opatřeních ve vztahu k Národnímu divadlu a televizních vystoupeních, v nichž tato opatření zdůvodňovala. Zcela bez povšimnutí a medializace zůstává řada opatření, jejichž schválení bude mít do budoucna devastující důsledky pro statisíce lidí. V tomto směru upozorňuji na triádu opatření z dílny pana ministra Drábka. Jde konkrétně o tzv. druhý důchodový pilíř, s-Karty a zrušení příspěvku na bydlení.
Zavedení druhého důchodového pilíře je oficiálně zdůvodňováno tím, že v budoucnosti bude připadat na jednoho důchodce méně pracujících lidí než v současnosti. Druhý pilíř je deklarován jako jediná cesta k zabezpečení ve stáří. Lidé nejsou upozorňováni na to, že pokud nebudou mít nárok na důchod ze základního důchodového pojištění z druhého pilíře důchod nedostanou a peníze do něj vložené neuvidí. S ohledem na vývoj v oblasti nezaměstnanosti a skutečnost, že zde existují velké skupiny lidí, které nejsou důchodově pojištěny je evidentní, že tito lidé nárok na důchod mít nebudou. Nehodlám se hádat, jestli jich bude 200 tisíc, 300 tisíc nebo půl miliónu. Tvrdím a stojím si za tím, že Česká správa sociálního zabezpečení již teď má údaje o tom, kolik lidí nesplňuje nároky na invalidní či pozůstalostí důchody, kolik lidí už teď nesplní nároky na přiznání starobního důchodu při dosažení důchodového věku, kolika lidem ztráta nároku bezprostředně hrozí a kolik lidí má ještě možnost formou dobrovolné účasti těmto důsledkům zabránit. Z databáze ČSSZ lze pořídit jmenovitý seznam těchto lidí a zaslat jim upozornění.
Zavedení tzv. s-Karty jako způsobu výplaty dávek znamená hrubý zásah do práva na ochranu osobnosti chráněného čl. 10 Listiny základních práv a svobod.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz