Jak říkáme my v Brně narození, rola na svém místě přesluhuje a brání v rozvoji centra města. To by se mělo rozšiřovat dále na jih a koleje mu v tom překáží. Je rovněž jasné, že stávající brněnské hlavní nádraží nevyhovuje železniční dopravě 21. století. Těžko by se do něj například dala přivést vysokorychlostní železnice, se kterou se v budoucnu počítá. A je také třeba si uvědomit, že tato pro Brno klíčová záležitost, není otázkou pouze současnosti, ale nová železniční stanice tady bude další dlouhá desetiletí.
Nynější hlavní nádraží má pouze šest průjezdných dopravních kolejí, což je málo. Podél nich jsou celkem čtyři ostrovní nástupiště, které jsou zakrouceny jakoby do eska, což značně ohrožuje bezpečnost cestujících při nastupování a vystupování z vlaku. Jedná se o to, že u dlouhých souprav vlakový personál není schopen vidět na celý vlak a může přehlédnout cestujícího, který ještě nastupuje, dát povel k odjezdu, a tak může dojít ke zranění nebo dokonce i smrti člověka. Ponechání hlavního nádraží v současné poloze nic neřeší, protože ho v podstatě není kam rozšířit a jelikož kapacitně nestačí už nyní, v budoucnu by byla situace ještě horší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV