Richard Háva se chce zřejmě na stará kolena stát zachráncem slavných českých značek, a tak krouží kolem největšího tuzemského výrobce letadel. Bez ohledu na to, že to byla právě jeho firma, která měla Aeru pomoci dostat se z krize a prostřednictvím nového bojového letounu L39-NG proniknout na zahraniční trh. Nic takového se ovšem nestalo.
Omnipol jako prostředník selhal a dosud nebyl schopen prodat jediný kus. Aero tak bude rádo, když si pár letounů pořídí česká armáda pro výcvik vojáků.
Aero v krizi
Aero neprožívá zrovna jednoduché období a Penta s firmou přestává mít trpělivost. Už koncem loňského roku do Aera poslala 400 milionů korun. Mezitím vyměnila italské vedení a podnik byl dva roky za sebou ve ztrátě.
Právě Italové firmě naordinovali náročnou strategii, spojenou zejména s výrobou nové generace L-39NG a omezením menších civilních programů. A to byl kámen úrazu. Vše se soustředilo na vývoj bojového letounu, ostatní zakázky šly stranou. Přitom největší tuzemský výrobce letadel byl strategickým dodavatelem leteckých součástek, což mu zajišťovalo nevelké, ale pravidelné a jisté výnosy.
Špatná karta
Omnipol byl u projektu L-39 NG prakticky od začátku, sám investoval do vývoje stovky milionů korun. Celkové investice již překročily dvě miliardy korun, zakázky jsou ale v nedohlednu. Proto se skupina Penta rozhodla českou zbrojovku prodat a vyjednává právě s Hávovou firmou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV