Češi své jednání nejčastěji odůvodňují aktuálními finančními problémy (67 %) či špatnou pamětí (40 %). Stále více zákazníků své závazky ale neplatí záměrně. Úmysl neplatit a výmluvy české firmy zaznamenávají u každého druhého dlužníka. Oproti roku 2016 narostlo množství těchto spotřebitelů v Evropě o bezmála 90 %.
Zapomnětlivost či záměr?
Také Češi jsou v placení vypočítaví V České republice zaplatí až 40 % spotřebitelů pozdě, jelikož zapomene. Tento trend je podle průzkumu mezinárodní inkasní agentury EOS KSI nejvíce patrný v Rumunsku (61 %) a Velké Británii (59 %). Češi sice nejsou tak zapomětliví jako zákazníci v jiných evropských zemích, bezesporu ale patří k těm, kteří rádi testují pozornost a trpělivost svých dodavatelů. 42 % z českých dlužníků neplatí závazky za nakoupené zboží a služby záměrně. Češi se tak letos společně s Belgičany (43 %), Řeky (45 %) a Rumuny (50 %) řadí mezi nejméně poctivé zákazníky Evropy. Na druhé straně žebříčku stojí s 10 % Němci.
Nejčastější důvody pozdních plateb od roku 2015*

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV