Evropskou komisí (EK) spouštěný Program Horizont Evropa obsahuje konzultace týkající se transformace evropského železničního systému. Očekává se, že to pomůže zlepšit evropský železniční trh, rozšíří automatizaci a digitalizaci a vedle spolehlivosti se očekává i snížení nákladovosti, a to především u nákladní železniční dopravy. Systém by měl být flexibilnější, spolehlivější, efektivnější a atraktivnější. Samé výborné cíle, jak sluší se dodat, tak snad ale nezůstane jen u slov.
I proto EK očekává silnější zapojení soukromého kapitálu s cílem dosáhnout nejen nízkých emisí uhlíku, ale především rychlejší zavádění technologických inovací. Lehce indikované projekty PPP ( Public Private Partneship) opět mají evropskou zelenou. Inu budiž, snad to v EU vyjde, ale přiznejme si, že české reálie signalizují nejen odpor úřednictva a s nimi spojeného dodavatelského loby, ale trčí tu v Česku také slabá právní vymahatelnost závazků, a z toho vyplývající neúměrná rizikovost. Stejně jako o výstavby bytů tak i zde, u projektů PPP, dluží čeští zákonodárci nám všem výrazné zlepšení dosud nevyhovujícího stavu.
Vedle planých diskuzí, záškoláctví a nadužívaného grétovského obviňování kde koho, přichází EU se snahou dosáhnout praktických výsledků bez toho, že by se občanům vnucovalo cosi předražené a málo efektivní. Že by se do EU vrátil zdravý rozum a praktický pohled? Zatím (opravdu zatím) to tak vypadá a to by byla po dlouhé, ekohysterické kampani dobrá zpráva.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV