Rudolf Mládek: Vše zlé je k něčemu dobré

29.10.2019 17:31 | Zprávy

Nakonec to tažení záškolačky Gréty, tolik podporované všelijakými zájmovými apoštoly, má i svůj přínos, protože si někdo v Evropské unii začal uvědomovat, že výměna aut za elektroauta nebude ani snadná ani rychlá, ale dosud neprávem opomíjená celoevropská železnice je místem, kde je co řešit.

Rudolf Mládek: Vše zlé je k něčemu dobré
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek

Evropskou komisí (EK) spouštěný Program Horizont Evropa obsahuje konzultace týkající se transformace evropského železničního systému. Očekává se, že to pomůže zlepšit evropský železniční trh, rozšíří  automatizaci a digitalizaci a vedle spolehlivosti se očekává i snížení nákladovosti, a to především u nákladní železniční dopravy. Systém by měl být flexibilnější, spolehlivější, efektivnější a atraktivnější. Samé výborné cíle, jak sluší se dodat, tak snad ale nezůstane jen u slov. 

I proto EK očekává silnější zapojení soukromého kapitálu s cílem dosáhnout nejen nízkých emisí uhlíku, ale především rychlejší zavádění technologických inovací. Lehce indikované projekty PPP ( Public Private Partneship) opět mají evropskou zelenou.  Inu budiž, snad to v EU vyjde, ale přiznejme si, že české reálie signalizují nejen odpor úřednictva a s nimi spojeného dodavatelského loby, ale trčí tu v Česku také slabá  právní vymahatelnost závazků, a z toho vyplývající neúměrná rizikovost. Stejně jako o výstavby bytů tak i zde, u projektů PPP, dluží čeští zákonodárci nám všem výrazné zlepšení dosud nevyhovujícího stavu.
Vedle planých diskuzí, záškoláctví a nadužívaného grétovského obviňování kde koho, přichází EU se snahou dosáhnout praktických výsledků bez toho, že by se občanům vnucovalo cosi předražené a málo efektivní. Že by se do EU vrátil zdravý rozum a praktický pohled? Zatím (opravdu zatím) to tak vypadá a to by byla po dlouhé, ekohysterické kampani dobrá zpráva.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Musíme stavět rychleji, levněji a chytřeji

Souhlasím s vámi, ale nezapomněl jste taky na jednu důležitou věc a tou je kvalita? Proč jsou u nás silnice a mnohdy i dálnice v tak hrozném stavu? A k té rychlosti, do teď jsem nepochopil, proč u nás výstavba tak dlouho trvá? Vždyť nejsme schopni ani dodržet původní termíny - viz třeba dálnice do P...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Herman: Berijovy deníky

9:44 Pavel Herman: Berijovy deníky

Tak za prvé kniha obsahuje jen stopové množství Berijových deníků, korýšů a ryb, takže zbytek jsou j…