Při nezbytném ošetření, tedy ošetření, které jste museli vyhledat z důvodu zhoršení vašeho zdravotního stavu během pobytu v zahraničí nebo např. úrazu, by český pojištěnec v jiné zemi EU po předložení průkazu pojištěnce (tzv. EHIC) neměl zaplatit víc, než kolik je případná částka spoluúčasti, stejná, jakou platí místní pojištěnci. Podmínkou ale je, že k ošetření došlo ve smluvním zdravotnickém zařízení, které je napojeno na místní pojišťovenský systém. Náklady na samotnou zdravotní péči vyúčtuje lékař, který vás ošetří, místní zdravotní pojišťovně, a ta tyto náklady následně přeúčtuje vaší české zdravotní pojišťovně. Může se ale stát, že i po předložení průkazu po vás budou chtít v hotovosti celou částku za poskytnutou péči. Raději s touto variantou předem počítejte, aby vás případná nutnost zaplatit na místě nezaskočila. Po návratu domů pak můžete svoji zdravotní pojišťovnu požádat o refundaci těchto nákladů.
Požádat o refundaci částky, kterou jste za lékařské ošetření zaplatili, můžete po návratu i v případě, že jste byli ošetřeni v nesmluvním zdravotnickém zařízení. Tam zaplatíte za ošetření vždy, EHIC a systém přeúčtování mezi pojišťovnami se na tato zařízení nevztahuje. Navíc se vší pravděpodobností zaplatíte o dost více, než by byla úhrada ve smluvním zdravotnickém zařízení. Proto se vždy snažte vyhledat ta smluvní – více informací najdete na www.cmu.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP