Výrobci pohonných jednotek pro automobily, americký Ford Motor a Nidec nebo společný podnik japonského výrobce Panasonic a indické Minda Industries na výrobu autobaterií, to jsou příklady velkých průmyslových investic, které míří do Indie. Upozorňuje na to ročenka Bloomberg Businessweek, která se pokouší zmapovat nastupující trendy příštího roku. Jedním z nich má být proměna Indie v příští průmyslovou velmoc a přímého výrobního konkurent Číny. Konkurenci v automobilovém průmyslu bychom samozřejmě pocítili také.
Zájem zahraničních investorů o průmyslové investice v Indii se projevil po nástupu nového ministerského předsedy Narendry Modiho, který pochází z indického svazového státu Gudžarát. Předtím vedl 13 let místní vládu tohoto indického státu na hranicích s Pákistánem a postupně jej přeměňoval v průmyslového lídra země. Během jeho působení tam vzrostl podíl zpracovatelského průmyslu na 28 procent HDP, což je více než dvojnásobek indického průměru. Intenzitou průmyslové výroby je tedy Gudžarát srovnatelný s Čínou.
Podle investorů, kteří v Gudžarátu působí, základem prý bylo především vybudování spolehlivé infrastruktury, aby byla všude zajištěna elektřina, voda, plyn či doprava. Uvedený příklad už se pokouší následovat také sousední svazový stát Madhjapradéš a buduje 27 průmyslových zón s potřebným infrastrukturním zázemím.
Premiér Modi teď rozjel velkou podpůrnou kampaň pro industrializaci celé Indie. Lákání zahraničních investorů se odehrává pod heslem Vyrábějte v Indii (Make in India). Největší infrastrukturní plán se orientuje na rekonstrukci železniční sítě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz