Zbyněk Fiala: Indie objevuje sílu průmyslu

22.11.2014 20:51 | Zprávy

Obrovské zahraniční investice do průmyslu v Indii budou jedním z hlavních trendů globální ekonomiky, které se vynoří v roce 2015, soudí vlivný americký ekonomický týdeník Bloomberg Businessweek. Indie by se tak mohla brzy stát další průmyslovou velmocí vedle Číny. První vlna investic míří do výroby automobilů.

Zbyněk Fiala: Indie objevuje sílu průmyslu
Foto: wikipedia
Popisek: Indická vlajka.

Výrobci pohonných jednotek pro automobily, americký Ford Motor a Nidec nebo společný podnik japonského výrobce Panasonic a indické Minda Industries na výrobu autobaterií, to jsou příklady velkých průmyslových investic, které míří do Indie. Upozorňuje na to ročenka Bloomberg Businessweek, která se pokouší zmapovat nastupující trendy příštího roku. Jedním z nich má být proměna Indie v příští průmyslovou velmoc a přímého výrobního konkurent Číny. Konkurenci v automobilovém průmyslu bychom samozřejmě pocítili také.

Zájem zahraničních investorů o průmyslové investice v Indii se projevil po nástupu nového ministerského předsedy Narendry Modiho, který pochází z indického svazového státu Gudžarát. Předtím vedl 13 let místní vládu tohoto indického státu na hranicích s Pákistánem a postupně jej přeměňoval v průmyslového lídra země. Během jeho působení tam vzrostl podíl zpracovatelského průmyslu na 28 procent HDP, což je více než dvojnásobek indického průměru. Intenzitou průmyslové výroby je tedy Gudžarát srovnatelný s Čínou.

Podle investorů, kteří v Gudžarátu působí, základem prý bylo především vybudování spolehlivé infrastruktury, aby byla všude zajištěna elektřina, voda, plyn či doprava. Uvedený příklad už se pokouší následovat také sousední svazový stát Madhjapradéš a buduje 27 průmyslových zón s potřebným infrastrukturním zázemím.

Premiér Modi teď rozjel velkou podpůrnou kampaň pro industrializaci celé Indie. Lákání zahraničních investorů se odehrává pod heslem Vyrábějte v Indii (Make in India). Největší infrastrukturní plán se orientuje na rekonstrukci železniční sítě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: vasevec.cz

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Musíme stavět rychleji, levněji a chytřeji

Souhlasím s vámi, ale nezapomněl jste taky na jednu důležitou věc a tou je kvalita? Proč jsou u nás silnice a mnohdy i dálnice v tak hrozném stavu? A k té rychlosti, do teď jsem nepochopil, proč u nás výstavba tak dlouho trvá? Vždyť nejsme schopni ani dodržet původní termíny - viz třeba dálnice do P...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Herman: Berijovy deníky

9:44 Pavel Herman: Berijovy deníky

Tak za prvé kniha obsahuje jen stopové množství Berijových deníků, korýšů a ryb, takže zbytek jsou j…