Jsem rád, že jsme se jednomyslně shodli na tom, že chceme navázat na "dopravní superkoncepci", která vznikla za mého působení na ministerstvu dopravy. Česká republika totiž potřebuje jednoznačný dlouhodobý plán, jak kde co a za kolik stavět. Výstavba infrastruktura má svoji hierarchii podle důležitosti.
Velmi podmětná diskuze proběhla např. ohledně budoucnosti ČD Cargo. Tato dopravní společnost potřebuje do značné míry změnit svoji strategii. V současné velikosti totiž není příliš konkurenceschopná. Nové směřování firmy by mělo stavět na tom, že vlaková doprava je nejefektivnější na dlouhé vzdálenosti. Třeba Deutsche Bahn provozují velmi výnosnou přepravu nákladů mezi Baltským a Jaderským mořem v extra dlouhých nákladních soupravách.
Další zajímavým bodem byla dostavba R35 - naprosto klíčová komunikace pro konkurenceschopnost východních Čech, Olomouckého a Moravskoslezského kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vít Bárta