Jsem rád, že jsme se jednomyslně shodli na tom, že chceme navázat na "dopravní superkoncepci", která vznikla za mého působení na ministerstvu dopravy. Česká republika totiž potřebuje jednoznačný dlouhodobý plán, jak kde co a za kolik stavět. Výstavba infrastruktura má svoji hierarchii podle důležitosti.
Velmi podmětná diskuze proběhla např. ohledně budoucnosti ČD Cargo. Tato dopravní společnost potřebuje do značné míry změnit svoji strategii. V současné velikosti totiž není příliš konkurenceschopná. Nové směřování firmy by mělo stavět na tom, že vlaková doprava je nejefektivnější na dlouhé vzdálenosti. Třeba Deutsche Bahn provozují velmi výnosnou přepravu nákladů mezi Baltským a Jaderským mořem v extra dlouhých nákladních soupravách.
Další zajímavým bodem byla dostavba R35 - naprosto klíčová komunikace pro konkurenceschopnost východních Čech, Olomouckého a Moravskoslezského kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vít Bárta
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky
6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k angažmá společnosti Grant Thornton v šetření bitcoi…
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci
- 18:02 Farský (STAN): Odhodlání, jaké v sobě mají Ukrajinci, ruské rakety nezdolají
- 17:03 Mašek (ANO): Makali jste celý život – a teď vás prostě oškubou