Ze zveřejněných informací je dále zřejmé, že prokázat korupci jako motiv k tomuto předražování vyžaduje od orgánů činných v trestním řízení mimořádné úsilí a dlouhodobé nasazení. Pachatele korupčního jednání je prostě nutné chytit při činu, takže radost nad dílčím a tak dlouho očekávaným úspěchem policie nutně vystřídá skepse z nízké efektivity této cesty boje s korupcí. Mnohem efektivnější je nesporně vytváření systémových předpokladů v organizaci a řízení veřejné správy, které riziko korupčního jednání minimalizují.
V roce 2001 schválila PS PČR na „druhý pokus“ vládní návrh zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole, jehož přijetí bylo podmínkou našeho vstupu do EU. Důležitost přijetí zmíněného zákona lze doložit též následující citací z důvodové zprávy k vládnímu návrhu zákona:
„Provedená analýza v rámci přípravy základní verze návrhu zákona prokázala souhlasně se stanoviskem Evropské komise, že v České republice nefunguje adekvátní systém finanční kontroly, odpovídající potřebám veřejné správy a standardům uplatňovaným při organizaci a provádění finanční kontroly ve státech Evropských společenství. Zkvalitňování v této oblasti je nutno zaměřit především na:
- prohloubení provádění předběžné, průběžné a následné finanční kontroly v působnosti řídících struktur (finančního a ostatního výkonného managementu) a kontroly systému manažerské finanční kontroly nezávislými specializovanými útvary včetně zajištění vzájemné spolupráce a výměny informací,

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz