O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Právě tak začínal článek, ve kterém jsem vloni popisoval podivné zbohatnutí tohoto člena ODS. Levně nakoupil pozemky a draze je prodal. Na tom by nebylo nic divného, to se samozřejmě může stát kdekoli. Jen u nás v Kocourkově se však může jednat o pozemky, na kterých se bude stavět dálnice. Navíc se tato velmi výhodná transakce, zřejmě čistě náhodou, povede udělat poslanci a předsedovi dopravního podvýboru. Prostě pan Baštýř měl intuici a odvahu svou vizi realizovat. To ostatně usoudila i policie, která případ sice vyšetřovala, ale na nic zvláštního se nepřišlo.
Lidí s vizí a odvahou vše řešit prostě není nikdy dost. To, si zřejmě řekl i ministr dopravy Stanjura. I on dostal totiž nápad. Právě pana Baštýře se rozhodl dosadit do dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury. Jen tak mimochodem, úkolem tohoto fondu je především rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic, dálnic, železnic a vnitrozemských vodních cest.
V médiích toho o poslanci Baštýřovi zatím nebylo, bohužel, příliš zveřejněno. Z webu Poslanecké sněmovny například vyplývá, že dosud hlasoval 2984 krát, tedy asi v 60,5 % všech případů. Byl zpravodajem několika sněmovních tisků a v jednom případě podával písemný pozměňovací návrh. Na svých osobních webových stránkách píše, že má úctu ke konzervativním pravicovým hodnotám a bude usilovat o zajištění nedotknutelnosti vlastnických práv a o podporu etického podnikání. Zároveň by chtěl zlepšit veřejné mínění o podnikatelích i politicích.
I z laického pohledu je tedy více než patrné, že v případě jmenování do dozorčí rady SFDI, se bude jednat o člověka na svém místě. S největší pravděpodobností bude mít dokonalý přehled o výkupních cenách pozemků a určitě bude znát i mnohé finesy, které na tomto trhu frčí. Vzhledem k osobní angažovanosti a webovému profilu, je pak nad slunce jasné, že právě taková persona, s mravním a etickým základem, má šanci své dopravní vize proměnit ve skutečnost. Lze tedy jen poblahopřát ministru dopravy a rezortu vůbec, že takového erudovaného odborníka bude mít ve svých řadách.
Díky jistě odpovědnému budoucímu přístupu pana Baštýře, pro něho určitě nebude dozorčí rada SFDI konečnou stanicí. A to i proto, že jedním z úkolů ministra Stanjury je likvidace nejen ministerstva dopravy, ale i SFDI, a tak se Baštýř stane ministrovým „spoluhrobařem“. Navíc četnost i rychlost výměn ministrů dopravy a duch těch nejlepších kocourkovských tradic by nasvědčoval tomu, že jeho jmenování do čela rezortu lze očekávat ještě v tomto volebním období.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD