Maštálka (KSČM): Klidné bydlení na Veleslavíně ohroženo

31.12.2012 20:35

Minulý týden jsem se od vyděšených obyvatel pražského Veleslavína dozvěděl o záměru Magistrátu hlavního města Prahy, přesunout původně plánovaný terminál hromadné dopravy z Dlouhé Míle právě do Veleslavína.

Maštálka (KSČM): Klidné bydlení na Veleslavíně ohroženo
Foto: hns
Popisek: Europoslanec Jiří Maštálka

Magistrát potřebuje vyřešit poměrně choulostivou situaci zapříčiněnou změnou zamýšleného prodloužení metra na letiště. S tímto prodloužením byl spojen plán na výstavbu terminálu hromadné dopravy na Dlouhé Míli v bezprostřední blízkosti pražského okruhu. Terminál spojující autobusové nádraží, záchytné parkoviště P+R a stanici metra měl fungovat jako podobná zařízení, která známe například z Černého Mostu a Zličína. Celý záměr ovšem utrpěl zásadní ránu změnou rozhodnutí o dostavbě metra A, které již nemá vést přímo na letiště, ale bude odkloněno do Motola. Tam také momentální fáze výstavby skončí.

Protože však Evropská komise podmínila udělení dotací na tuto stavbu odklonem automobilové a autobusové dopravy od centra města, bylo vymyšleno náhradní řešení, a to propojení letiště a Prahy rychlodráhou. I tento plán však zapadl. Magistrát proto musí najít jiné řešení. Terminál v polích na Dlouhé Míli by totiž bez kolejového spojení s centrem Prahy neměl absolutně žádný význam. Jak tedy chtějí pražští úředníci situaci vyřešit? Jejich záměrem je vybudovat dočasný terminál u budoucí stanice metra Veleslavín, který bude sloužit, dokud se nedostaví kolejové spojení centra s letištěm. Tento dočasný terminál by stál o cca 800 milionů Kč více než původně plánovaný. Veleslavínský terminál by navíc nevyřešil potřebu odvést dopravu ven z města, nacházel by se totiž uprostřed obytné zástavby a v těsné blízkosti školy a školky. Autobusové nádraží odbavující každou minutu jeden spoj a dvě nové křižovatky by výrazně zvýšily hluk i emise v této dosud zelené oblasti. Obyvatelé Veleslavína se právem bojí zhoršení životních podmínek v případě uskutečnění tohoto projektu. Alternativ je několik. Tou nejlepší je prosazení plánované dostavby rychlodráhy Kladno – Praha s odbočkou k letišti, která se dostala do hry současně s odklonem metra do Motola. Další možností by bylo propojit metro na Veleslavíně s letištěm prodloužením tramvajové linky ze současné konečné stanice Divoká Šárka.

Obě tyto varianty nejen umožní vybudování terminálu na Dlouhé Míli, ale vyřeší i problém propojení pražského letiště s centrem města ekologickou kolejovou dopravou. Vyzývám proto pražské zastupitele, aby nejprve důkladně zvážili všechny alternativy, než se uchýlí ke kroku, který jim příští generace mohou právem vyčítat.

Jiří Maštálka, poslanec Evropského parlamentu za KSČM

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

22:01 Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

Ve Strakově akademii se konalo v pořadí již 400. zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI, Ra…