Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR vychází z programového prohlášení vlády, zejména v oblastech zavedení hodnotících systémů pro základní školy, podporu technického školství, podporu profesního rozvoje učitelů, snížení administrativní zátěže škol či změn způsobu financování apod. Jeho cílem je zvýšení kvality systému školství a optimalizace sítě škol.
Testování žáků 5. a 9. tříd základních škol bylo nahrazeno pojmem zjišťování výsledků. Vláda se shodla že, testy na základních školách nebudou sloužit k selekci žáků pro jejich další studium na středních školách, to by byl podle vlády riskantní přístup. Premiér Petr Nečas považuje také za prioritu, aby zjišťování úrovně vzdělání probíhalo elektronickou formou namísto papírových testů. Stát tak ušetří za tuny papíru.
České školy budou konkurenceschopnější
Podle ministra školství Josefa Dobeše představuje schválený dokument klíčový materiál pro konkurenceschopnost českého školství. Upozornil také na zhoršující se výsledky českých dětí v mezinárodních průzkumech vzdělanosti. „Tento materiál má cíl toto zastavit, otočit a změnit," dodává Dobeš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz