Člen předsednictva Strany zelených, ekonom Tomáš Průša k tomu uvedl: „Návrh vytvořit společný podnik ze státních akciových společností však zdaleka neřeší potřebný rozvoj nákladní železniční dopravy a převod dopravy ze silnice na železnici. Pokud by byl založen na opravdových ekonomických principech a nikoliv na politických zájmech, může skutečně dojít k významným úsporám. To může spočívat především ve snížení počtu lokomotiv, vozů, ale i režijních a vedoucích zaměstnanců, potřebných k zajišťování současného rozsahu podnikání.“
Sloučení samotné však rozhodně nebude znamenat, že automaticky dojde k získávání nových zakázek nebo k přesměrování tranzitních přeprav z jiných států na území ČR a SR.
Vedoucí odborné sekce Strany zelených pro dopravní politiku Martin Robeš k tomu řekl: „Větší podnik neznamená automaticky silnější a úspěšnější podnik. Současným podnikatelským prostorem je celá Evropská unie a nezáleží na velikosti podniku, ale především na kvalitě jeho managementu. Silný podnik musí být postaven zejména na perfektní znalosti přepravního trhu, logistických procesů, dobré spolupráci se spedičními výrobci a na neustálých inovacích v oblasti technických a technologických řešení. V těchto oblastech bohužel manažeři ČD Cargo v soutěži s manažery moderních privátních subjektů prohráli. Příčinou je vlastnictví obou národních dopravců státem, což neustále svádí k dosazování osob na manažerské funkce za politické nebo jiné zásluhy namísto manažerů skutečně znalých podnikání na přepravním trhu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz