Spojení Prahy s Českými Budějovicemi a dále k rakouským hranicím má potenciál stát se významnou dopravní tepnou nejen z pohledu (jiho)českého, ale také evropského. Navíc rakouská strana již pracuje na dálnici S10, která by měla na naši D3 navazovat.
Přestože Unie toto spojení nepovažuje ze svého pohledu za prioritní, očekávám, že vláda dostojí svým slibům a v budování komunikací bude pokračovat. Jihočeský kraj se dlouhodobě potýká s nevyhovující dopravní infrastrukturou, která je způsobena právě nedostatečnou silniční i železniční sítí. To na vlastní kůži jistě poznali všichni, kteří k nám na jih zavítali. Hodinové kolony v Plané nad Lužnicí nebo vinou projíždějících kamionů kolabující doprava v Českých Budějovicích jsou každodenní realitou.
Budeme se snažit rozhodnutí Evropské unie zvrátit formou interpelací europoslanců, ovšem naděje na úspěch není veliká. Nerozumím tomu, proč se ministr dopravy touto situací nezabýval a nevyjádřil se k ní, když už vláda o tom musela několik týdnů vědět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz