Džungle jako nikde. České železnice: Horší, než se čekalo. Zde je podrobná zpráva

16.07.2020 13:27 | Zprávy

ROZHOVOR „Institucionální bezpečnostní džungle, což je v Evropě unikát!“ Jindřich Berounský, dopravní specialista Svazu Odborářů Služeb a Dopravy vypočítává chyby. „Jednoznačně platí, že úspory na bezpečnosti železniční dopravy jsou za zvyšujících se výkonů železnice i počtu dopravců naprosto nesmyslné,“ podotýká. Analyzuje tragické srážky vlaků a kritizuje informovanost ministra dopravy. Ostatně, právě doprava si podle něj zaslouží „plnohodnotného“ ministra. Navíc: „Máme problémy se síťovými službami na železnici, které byly eliminovány. Je potřeba přehodnotit systém bezpečnosti jako takový a vrátit se k propojení bezpečnosti s prevencí.“

Džungle jako nikde. České železnice: Horší, než se čekalo. Zde je podrobná zpráva
Foto: Hans Štembera
Popisek: Nechráněný vlakový přejezd, ilustrační foto

Na českých železnicích zažíváme černý červenec. Příčinou úterní tragické srážky vlaků u Českého Brodu bylo podle ministra dopravy Karla Havlíčka nejspíš selhání člověka. Strojvedoucí projel návěstidlem na červenou. Co se týká nehody v Perninku na Karlovarsku, i tam má být viníkem strojvedoucí, který si měl splést dny. Co si o tom myslíte vy?

Během posledních dvou týdnů došlo k šesti nehodovým událostem, z toho ke dvěma tragickým. 7. července se dvěma mrtvými cestujícími a třemi doživotně zdravotně poškozenými zaměstnanci Českých drah u Perninku. 14. července na hlavní koridorové trati v Českém Brodě s mrtvým strojvedoucím a 35 zraněnými. Úterní nehoda se stala na trati zabezpečené autoblokem, kde se nakonec ukázalo, že strojvedoucí osobního vlaku zastavil na návěst „Stůj“ před oddílovým návěstidlem a po 10 vteřinách se rozjel i přes návěst „Stůj“. Předpis mu dovoluje pokračovat v jízdě k následujícímu návěstidlu podle rozhledových poměrů bez ohledu na světlo návěstního opakovače vlakového zabezpečovače a u následujícího návěstidla jedná podle jeho návěsti. Záhadou je, proč se rozjel až na rychlost 87 km/h a nejel tak, aby mohl zastavit před případnou překážkou a proč v rychlosti 67 km/h došlo k najetí do nákladního expresu, který stál před následujícím návěstidlem před železniční stanicí Český Brod a připravoval se k rozjezdu už na návěst, povolující jízdu. Díky tomu byl odbrzděný a nedošlo k ještě fatálnějším následkům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Daniela Černá

Vatikánská smlouva

Pane Havlíčku, proč se polovina poslanců hnutí ANO zdržela při hlasování o tzv. Vatikánské smlouvě? Chcete aby u nás byla církev stát ve státě? Proč jste nehlasovali proti? Dagmar Stöcklová

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala neuteče.“ Rajchl odkrývá lži. U Dukovan mluví peníze, proto se nestaví

19:45 „Fiala neuteče.“ Rajchl odkrývá lži. U Dukovan mluví peníze, proto se nestaví

„Já opravdu netuším, proč by EU měla zasahovat do toho, že my si postavíme na vlastním území, za vla…