Petr Mach: Nerudová dělá ostudu slovu ekonom. Progresivistka, elitářka. Jako Čaputová

08.04.2024 22:30 | Rozhovor

Fotovoltaika nebo elektromobil nejsou žádné nové vynálezy. Ekonomika poroste, když necháme každý nový vynález, ať se prosadí všude tam, kde dává smysl. EU ale dělá pravý opak, vystupuje proti zelené politice Bruselu v podobě Green Dealu Petr Mach, kandidující v evropských volbách za SPD. Své řekl i k lídryni eurokandidátky SPOLU Danuši Nerudové.

Petr Mach: Nerudová dělá ostudu slovu ekonom. Progresivistka, elitářka. Jako Čaputová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Střípky z politiky: Politická situace 2024. Bude lépe? Debatovali Tomio Okamura a Petr Mach

Německý Welt píše o „kvartále katastrofy“ pro Teslu a další prodejce elektromobilů. Navzdory všem možným podporám a reklamě zákazníci o progresivní vozítka patrně nemají zájem. Očekáváte, že si díky tomu politici v Bruselu uvědomí, že trh funguje a pokusy o jeho znásilnění pro účely „dobra“ selhávají?

Problém pro elektroauta je ten, že jsou zaprvé drahá a za druhé, hodí se sice pro městské popojíždění, ale nevydrží na delší cesty. Takže prodeje musí nezbytně mít křivku ve tvaru „s“ – dalo by se říct, že se blíží v mnoha zemích moment, kdy ten, kdo na elektroauto má a kdo ho potřebuje, si ho už pořídil a prodeje přestanou růst. Elitám v Bruselu a věrozvěstům klimatického náboženství to ale nevadí – jejich cílem je útok na ekonomický růst, na spotřebu a vlastně na život jako takový.

Když odhlédneme od tohoto gigantického experimentu koordinovaného z bruselských kanceláří: Myslíte, že zákazníci sami vnímají ekologickou stopu jako důležitý faktor při rozhodování o nákupu vozidla?

Běžného člověka zajímá cena, zajímá ho provozní spotřeba a cena energie. Málokoho by asi více než toto zajímaly emise CO2. Tak je to ale správné, protože právě cena odráží skutečnou ekologickou stopu! Obvykle, když je něco dražší, spotřebovalo se na to také více energie. Umělé ukazatele typu emise CO2 jsou pokřivené a o skutečném dopadu na přírodu moc nevypovídají. Nadšenci do elektroaut nechtějí slyšet o tom, jakou ekologickou stopu zanechává výroba baterií nebo výroba elektřiny.

Přechod na elektromobilitu je ale jen jedním dílkem velkolepého politického projektu, zvaného „dekarbonizace“. Ten probíhá tak, že politici nadiktují nějaká procenta, o kolik mají klesnout emise CO2 a pak se řeší, jak toho dosáhnout. Může podle vás jako ekonoma pokrok fungovat tímto způsobem „shora“?

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Je podle vás správné, že třetí nejsilnější frakce nemá žádné zastoupení ve vedení EP?

Vždyť ti politici zastupují spoustu občanů, kteří jim asi z nějakého důvodu dali svůj hlas. A i když jde zjevně o kritiky toho, jak EU funguje, upřímně, není ta kritika na místě a obecně není kritika potřeba? Nemyslíte, že je třeba, aby se fungování EU změnilo? Na mě to teď působí tak, že tam rozhod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Když se na ni podívám, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseIvana1 , 09.04.2024 10:13:29
tak i bez hluboké znalosti makroekonomie státu vím, že Nerudová je člověk, který lže, jak když tiskne. Posmívá se lidem a věří, že je tak chytrá, že všechny oklame. Mele houna a povrchní floskule, nikdy nejde do hloubky. A když k tomu připočteme její nezkušenost z politické praxe, neznalost státní i evropské exekutivy a politické praxe, absenci relevantních kontaktů v EU, tak ta nána chce totéž jako při volbě prezidenta. Jakože učit se od píky za pochodu, hlavně za hezké prachy a neřeší vůbec to, že začátečnickými chybami a nezkušeností z vysoké politiky může poškodit českou republiku a její zájmy. Přeloženo do češtiny, na naší zemi jí vůbec nezáleží a lidmi, kteří jí budou ze svých daní platit, opovrhuje. Kdo ji zvolí, tak škodí republice. A vědomě. Tady nějakou naivitu nebo víru v její kecy ani nelze předpokládat. Nejenže je mladá a pohledná, ale je především povrchní a nezodpovědná. Ba přímo se nabízí, že je drzá. Vlastně je to stejné, jako by se absolvent ucházel o místo generálního ředitele Škoda Auto. A to samé jouda na Hradě. Stouplo jim sebevědomí a plánují nová šméčka na naše - ne příliš chytré - spoluobčany. Cílem je jejich vlastní užitek a "milované" cestování za státní peníze.

|  7 |  0

Další články z rubriky

Konec 168 hodin, ale Fridrichová v ČT zůstává. Vyoral má jasno, co bude dál

16:59 Konec 168 hodin, ale Fridrichová v ČT zůstává. Vyoral má jasno, co bude dál

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA „Tomuhle propagandistickému braku vzpomínky věnovat nebudu,“ říká z…