Rok 2018 byl ještě úspěšnější než rok 2017, říká ředitel společnosti Legios Loco Petr Vlček

22.11.2018 14:41

ROZHOVOR „Naše strategie není žádným tajemstvím a je relativně jednoduchá. Dodáváme vozy včas, což není v branži úplnou samozřejmostí, a jsme schopni rychle a pružně reagovat na požadavky zákazníků, které nenabízí konkurence," shrnuje důvody úspěchu společnosti Legios Loco její ředitel Petr Vlček.

Rok 2018 byl ještě úspěšnější než rok 2017, říká ředitel společnosti Legios Loco Petr Vlček
Foto: Legios Loco
Popisek: Generální ředitel společnosti Legios Loco Petr Vlček

Jak si letos vede společnost Legios Loco a. s. v porovnání s rokem 2017?
 
Rok 2018 byl úspěšnější než rok 2017. Podařilo se nám navýšit prodej nových vozů o 22%. Poprvé v naší historii jsme prodali více než 1000 vozů. Důležitý pro nás je trend, kdy za poslední 4 roky vzrostla výroba o 75%. Podařilo se nám zařadit mezi tři nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů v Evropě. Naše opravárenská divize k tomu opravila 1400 vozů a 11 lokomotiv, takže naše celkové tržby vzrostly na 2,2 miliardy korun. 
 
Očekáváte podobný vývoj do budoucna?
 
Příští rok budeme v této linii pokračovat. Už nyní máme kapacity některých výrobních linek z větší části vyprodané a v dalších letech předpokládáme zhruba desetiprocentní růst výroby. Chceme se v maximálně možné míře zaměřit na zlepšení výrobních procesů a využití nových moderních technologií.
 
Pokud vám roste produkce, můžete prozradit, jaká je vaše strategie?
 
Naše strategie není žádným tajemstvím a je relativně jednoduchá. Dodáváme vozy včas, což není v branži úplnou samozřejmostí, a jsme schopni rychle a pružně reagovat na požadavky zákazníků, které nenabízí konkurence. Dokážeme zajistit i menší a střední zakázky od pěti do padesáti vozů a tím jsme na trhu jedineční, stejně tak různé speciální úpravy. To vše v nejvyšší kvalitě, proto se nám podařilo stabilizovat zákaznické portfolio.
 
 
Na jaký typ zákazníků se orientujete, na které země zaměřujete odbyt?
 
Zaměřujeme se především na seriózní zákazníky na trzích západní a střední Evropy. Naše vozy jezdí na tratích celého kontinentu, mimo jiné v Německu, Itálii, Francii nebo Švýcarsku. Typově se jedná o velké společnosti vlastnící početné flotily vozů, které je dále pronajímají koncovým zákazníkům, nebo pro ně vykonávají přepravu. 
 
Mezi nejvýznamnější zákazníky patří švýcarská společnost Wascosa, nebo firmy GATX, ERR, GTS a další. Výbornou zkušenost máme v poslední době i se slovenským trhem, zejména se společnostmi RTI Wagon a Tenutado. Snažíme se prorazit i na novém trhu v Polsku. V těchto regionech cítíme hlavní potenciál i do budoucna, přičemž nemohu zapomenout, že v České republice spolupracujeme s Railco a.s.
 
Velký důraz kladete na vývoj nových vozů. Jaké máte v tomto směru plány?
 
Máme vlastní vývojové centrum a na vývoji spolupracujeme nejen s významnými vysokými školami (Technická univerzita Liberec, Západočeská univerzita), ale i s výzkumnými ústavy v České republice a Německu. Do vývoje nových produktů investujeme až 1,7 procenta ročního obratu. Vyvíjíme vozy „na míru“ podle přání zákazníka, letos jsme do výroby na nově otevřené lince v Nymburku zařadili nové kontejnerové vozy.
 
Patříte mezi průkopníky zavádění nanotechnologií, jaké s nimi máte zkušenosti?
 
Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost a v tomto směru jsme skutečně průkopníky. Zakládáme si na tom, že jsme inovativní společností určující budoucí trendy. Naše vývojové centrum pracuje na projektu využití nanotechnologií ve výrobě s Technickou univerzitou Liberec, která patří v tomto směru k nejlepším v Evropě. Jako první v Evropě se nám podařilo už loni představit výsypný vůz Falns 87 s použitím nanotechnologií. Velký důraz na vývoj nových vozů s využitím nových technologií budeme klást i v následujících letech.
 
Otevíráte nové výrobní linky, navyšujete počet zaměstnanců. Jak se vám to daří v souvislosti se současnou situací na pracovním trhu?
 
Společnost Legios Loco a. s. může díky rozšiřování výroby, zavádění nových technologií a růstu objemu zakázek přijímat nové pracovníky. Od roku 2015 stoupl jejich počet z 862 na 985 v polovině letošního roku. Situace na pracovním trhu je v poslední době napjatá, je tady přetlak volných pracovních sil, navíc dnešní učiliště ve strojírenství nestačí pokrývat poptávku. Proto dnes není možné výrobu zabezpečit bez částečného zaměstnávání zahraničních pracovníků. To se nám daří a problém s nedostatkem pracovníků, který by měl vliv na výrobu, nemáme.
 
 
Projevil se nějak na výrobě nedávný zásah policistů v areálu společnosti Heavy Machinery Services, kde máte svoje sídlo?
 
V žádném případě. Tato aktivita nemá na výrobu ani na plánované přejímky vozů žádný vliv. Podle našich zjištění se toto prověřování některých účetních operací týká pět let trvajícího insolvenčního řízení se společností Heavy Machinery Services. Společnost Legios Loco a. s. je pravidelně kontrolována finančními úřady a je přesvědčena, že má veškeré účetní náležitosti v pořádku. Co nás však nepříjemně zarazilo, byl rozsah této akce a negativní medializace, kdy někteří novináři dostali avízo předem a nacházeli se v areálu ještě před příjezdem policistů. Působí to tak dojmem PR kampaně organizované zřejmě nekalou konkurencí. Přesto jsme natolik silná společnost s výbornými vztahy se svými partnery, že nás tento incident neohrozí.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

A dost. Ladislav Větvička se vrátil do ČR a ukázal na zlo

4:43 A dost. Ladislav Větvička se vrátil do ČR a ukázal na zlo

Proč jsou lidé v Gruzii či na Ukrajině šťastnější než tady? Bloger a spisovatel Ladislav Větvička si…