Šéf Soukromníků udeřil proti Bruselu: Odzbrojování občanů znamená zbavování je možnosti bránit se těm, kteří loupí, kradou, přepadávají a vraždí!

05.08.2016 18:08

ROZHOVOR "Naše legislativa k držení zbraní je dobrá a není třeba ji jakýmkoli způsobem měnit. Situace, do které se EU dostala, a to především neschopností svých vedoucích představitelů, mě naprosto šokuje," říká předseda Soukromníků Petr Bajer. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz představil také konkrétní priority, které by jeho strana chtěla v případě úspěchu ve volbách prosadit.

Šéf Soukromníků udeřil proti Bruselu: Odzbrojování občanů znamená zbavování je možnosti bránit se těm, kteří loupí, kradou, přepadávají a vraždí!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda Strany soukromníků ČR Petr Bajer

Do letošních krajských voleb jdete jako předseda Strany soukromníku společně se Stranou svobodných občanů hned v 10 krajích, co si od této spolupráce slibujete?

Koalici se Stranou svobodných občanů jsme uzavřeli v deseti krajích ČR a v kraji Plzeňském je tato koalice širší a tvoří ji mimo Svobodných a Soukromníků, ještě Starostové a nezávislí a Občané patrioti. Cílem spojení našich pravicových stran pro letošní krajské volby bylo dát voličům alternativu a přesvědčit je o tom, že hlas pro naši koalici nepropadne. Zároveň jsme spojením obou politických stran získali možnost vytvoření velmi silných kandidátek, s mnoha odborníky a to ve všech jedenácti krajích, kde společně do krajských voleb jdeme. To je předpokladem úspěchu ve volbách a následně pomůže k prosazení velmi podobných postojů v krajských zastupitelstvech. Těmi jsou např. více svobody, soukromí, bezpečnosti a prosperity.

Soukromníci mají zatím pouze jediného zákonodárce. Slováckého senátora Iva Valentu. V čem jsou pro vás Soukromníci perspektivní politickou stranou? Proč by ji měli dát voliči přednost?

Ano, máme zatím jednoho zákonodárce, kterým je senátor Ivo Valenta. Ten byl zvolen v posledních "velkých" volbách, a to před dvěma lety. Mimochodem, byl to jediný a hned úspěšný kandidát, kterého Strana soukromníků České republiky (Soukromníci) do voleb nominovala. Ve volbách letošních už stavíme nejen plné kandidátky ve všech krajích, ale zároveň za Soukromníky kandiduje celkem sedm kandidátů do Senátu ČR. Další tři kandidují v koalici s jinými politickými subjekty a několik dalších kandiduje s podporou Soukromníků. Stavovská pravicová Strana soukromníků České republiky se stala alternativou pro znechucené středopravicové voliče, kteří jsou zklamáni z chování v minulosti i současnosti vládnoucích politických stran a politických hnutí, které jim slibovaly ochranu a podporu. Většina z nich slibovala například zjednodušení podnikání, odstranění administrativních zátěží, zjednodušení účetnictví, podporu podnikání apod. Jejich sliby však zůstaly jen na papíře. Občanů, kteří ve větší, či menší míře podnikají, je v České republice víc než milion. S jejich rodinnými příslušníky se tento počet minimálně zdvojnásobuje. Je to tedy obrovská masa občanů, voličů, jejichž zájmy hájíme. Bylo tedy jen otázkou času, kdy nás najdou a pochopí, že jsme jediní, kdo je prioritně zastupuje. Zároveň jsme to my, kdo nikdy "neuhnul" z volebního programu, který je z větší části právě pro tuto velkou voličskou skupinu. Naši již zvolení starostové, místostarostové, radní, zastupitelé a i pan senátor Valenta svými činy neustále přesvědčují o správnosti volby, kterou občané již udělali.

Sobotka se nechal slyšet, že v případě neúspěchu strany se nebude znovu ucházet o pozici předsedy ČSSD. Uvažujete o podobném kroku?

Ve všech krajích České republiky tvrdě a usilovně pracujeme. Postupně jsme odevzdali ve všech krajích kvalitní a plné kandidátky. I volební průzkumy nás utvrzují ve správnosti zvolené cesty. Myšlenkou na neúspěch se tedy vůbec nezatěžuji. Kdybych od vás dostal otázku, co budou Soukromníci považovat za úspěch, odpovím: Ve čtyřech až pěti krajích výsledek nad 5 % a zvolení některého z námi navržených sedm kandidátů pod naší vlajkou. 

Co vidíte jako největší problém, se kterým budete chtít bojovat napříč všemi kraji?

Za největší problém považuji především házení klacků pod nohy všem aktivním a schopným lidem, utahování šroubů a stále více regulací a rostoucí byrokracii. Samozřejmě napříč kraji rezonují témata, jako je bezpečnost, zdravotnictví, školství a doprava.

Vy sám jste lídrem kandidátky v Pardubickém kraji, kde vidíte hlavní problém právě tohoto kraje? A co pro jeho zlepšení budete dělat?

Je třeba změnit priority – zaměřit se na stav silnic, dopravy, nemocnic a učňovského školství. Kraj mnohdy investuje obrovské finanční prostředky za naprosté nesmysly. Zároveň jsem přesvědčený, že má Pardubický kraj neustále se rozrůstající úřad, což je nutné minimálně zastavit.

Jak si zatím vaše koalice vede v tomto kraji a jaký výsledek byste považoval za úspěch?

Naše koalice si vede velmi dobře. Volební preference od dvou nezávislých agentur ukazují, že nás lidé v zastupitelstvu kraje chtějí a preference se v červnu pohybovaly mezi 6 až 6,2% v jednotlivých agenturách a dle výsledků neustále rosteme. Za úspěch naší koalice bych považoval jakýkoli výsledek nad 5% zajišťující naši účast v novém zastupitelstvu kraje. Jsem přesvědčený, že úspěch, tedy procenta, která dostaneme, může být daleko větší. Rozhodující bude kvalita a pracovní nasazení ve volební kampani, která právě probíhá a která nás musí v maximální míře představit voličům v Pardubickém kraji.

Jednou z priorit je výstavba R35, která spojuje východní Čechy a Moravu, jak to momentálně s výstavbou vypadá?

Máte pravdu. Vybudování rychlostní komunikace R35 je alfou a omegou zlepšení dopravy a stavu komunikací v kraji a mělo by být naprostou prioritou pro nové krajské vedení. Její vybudování bylo ohroženo pochybením, či neschopností ministra dopravy aplikovat včas nové normy EU. Jsem tedy rád, že se tato stavba dostala mezi ty, které dostaly výjimku a v současné době již snad nic nebrání její výstavbě. Průběžné novinky z toho, v jakém stavu se stavba nachází, lze zjistit ze stránek ŘSD. Je ostudou, že tolik pro kraj nutná komunikace ještě není vybudovaná. A to i vzhledem k tomu, že o výstavbě se mluví již od sedmdesátých let minulého století.

Prosazujete, aby se rozhodování v kraji odehrávalo na co nejbližší úrovni, co nejblíže k občanovi. Můžete nám prozradit, jak konkrétně byste si to představoval?

Obecně vycházíme z principu, že občané vědí lépe než krajští politici, či úředníci, kam je potřeba prostředky investovat. Prostředky k rozvoji obcí, klubů a spolků by měli rozdělovat zastupitelé obcí samotných. Ti je dokážou využít smysluplněji a zároveň dokážou lépe kontrolovat jejich použití k tomu, k čemu byly určeny. Kraj by měl fungovat spíše jako servisní organizace obcí. Kraj by se tak stal "konečně“ pro obce partnerem.

Vaše koalice společně bojuje i proti snaze EU donutit členské státy, aby své občany odzbrojili. Byla to reakce na stále se opakující teroristické či jiné útoky? Myslíte, že by to opravdu něčemu pomohlo?

V první řadě je třeba říci, že naše legislativa k držení zbraní je dobrá a není třeba ji jakýmkoli způsobem měnit. Situace, do které se EU dostala, a to především neschopností svých vedoucích představitelů, mě naprosto šokuje. Schopnost bránit své občany je naprosto minimální a proto je nutné zajištění možnosti slušných obyvatel (odpovědných držitelů zbraní), bránit sebe a své rodiny. Odzbrojování občanů znamená jen jejich zbavování možnosti bránit se. Bránit se těm, kdo loupí, kradou, přepadávají a vraždí, nebo používají bomby. Tito zajisté nepoužívají legálně držené zbraně, či výbušniny.  

                                             

Jako další problém, proti kterému bojujete, je zavedení EET, které se neustále odkládá? Proč si myslíte, že tomu tak je?

EET je naprostý nesmysl a obrovská nejistota ohledně zavedení tohoto systému je snad ještě horší. Podnikatelé neví, co se bude dít a někteří i proto zvažují ukončení činnosti. Odklady zavedení mají několik důvodů. V první řadě ten technický. Dovedete si představit, jak bude fungovat systém, ve kterém půjde o mnohonásobně více dat, než například v registru vozidel? Druhým důvodem je pravděpodobně to, že jsou již známy výsledky tohoto experimentu v Chorvatsku. Možná, že i předkladatel tohoto zákona by si přál vrátit čas a do tohoto dobrodružství by znovu nešel. Tento krok však může způsobit nezvratné škody nejen v podnikatelském sektoru, ale i v celé společnosti. 

Je nějaká možnost, jak proti zavedení účinně bojovat?

V první řadě spoléhám na moudrost ústavních soudců. Dále pak lze proti tomuto zákonu bojovat již v krajských volbách podporou strany, která jde tvrdě proti zavedení tohoto zákona. Věřím, že dobrý výsledek Svobodných a Soukromníků v krajských volbách bude mít za důsledek přinejmenším odklad zavedení EET až za termín parlamentních voleb v příštím roce. Po úspěšných parlamentních volbách pak tento zákon zrušíme! 

Proč z vašeho pohledu skončil pokus o optimalizaci školství neúspěchem? A máte jiný návrh řešení?

Optimalizace školství tak, jak byla připravená, či spíše nepřipravená, neúspěchem skončit musela. Tato otázka a její odpověď patří více do republikových kompetencí, nikoliv do těch krajských, ale Strana soukromníků České republiky v současné době zpracovává svůj vlastní návrh, který v dohledné době předloží. 

Jak konkrétně byste chtěli podporovat učňovské školství v kraji? Jste zastánce prospěchových stipendií, pro které se rozhodlo stávající vedení kraje? 
 
Prospěchová stipendia rozhodně nepomohou řešit problémy učňovského školství. V učňovském školství je bezpodmínečně nutné větší "svázání“ učňů s podnikateli, což lze například vykonáváním většího množství hodin praxe ve firmách, kde nejlépe vědí, co od nových absolventů učňovských škol potřebují. Zároveň je potřeba vytvořit fungující systém kapesného, stipendií a další podpory ze strany podnikatelů adresně přímo k učňům. Současně je však v rámci učňovského školství nutné zajištění návratnosti investovaných prostředků firem do učňů, jejich budoucích zaměstnanců. Kraj však musí pružně reagovat na potřeby jednotlivých oborů podnikání a potřeby obyvatel a učňovské obory rozšiřovat či podporovat zařazení nových. 
 
Jaká opatření jsou podle vás nezbytné v oblasti zdravotnictví?  
 
Ve zdravotnictví je především nutné představit koncepci existence pěti nemocnic. Dále pak investovat do personálu a ne dokola do opravy budov a do předimenzované přístrojové techniky. Je též nutné zahájit spolupráci nemocnic s krajskou záchrannou službou v obsazování výjezdových skupin lékařem. Dále pak je nutné řešit nedostatek odborných lékařů vytvořením podmínek pro to, aby nově vystudovaní lékaři neodcházeli do zahraničí.
 
Jak jste se svěřil pro ParlamentníList.cz, kraj by rozhodně neměl investovat do nesmyslných a stěží uskutečnitelných projektů. Můžete být konkrétnější? Co třeba investice do nového terminálu pardubického letiště?
 
V našem programu se dočtete, že investování do rozvoje Pardubického letiště ze strany kraje odmítáme. Investování do takovýchto projektů přísluší podnikatelům, nikoli kraji. Za nesmyslný projekt považujeme například znovuvzkříšení některých, v minulosti zrušených vlakových spojů, které například vypravují s cca dvěma pasažéry.
 
 
Otázka na závěr. Aktuálním tématem je výše minimální mzdy. Jakou výši byste považoval za ideální tak, aby nezaměstnané motivovala pracovat a zároveň neměla negativní dopady na trh práce? 
 
Víte, já si myslím, že výši minimální mzdy je přikládán větší význam, než ve skutečnosti má.  Minimální mzdu totiž může zaměstnavatel dát pouze ojediněle. Úřady již nyní mají své tabulky, jak se mají zaměstnanci při vykonávání své práce finančně zařazovat a minimální mzda je v těchto tabulkách jen pro minimum pracovníků. Jsem zastáncem toho, že dohodne-li se zaměstnavatel se zaměstnancem na jakékoli částce, neměl by do této dohody stát vůbec zasahovat. V současnosti, v době nedostatku zaměstnanců, si každý zaměstnavatel rozmyslí platit málo a sám se snaží navrhnout výši mzdy tak, aby mu zaměstnanec vydělal, zároveň byl spokojený a neutekl mu ke konkurenci. Zvýšení minimální mzdy jistě nepřinutí některé nezaměstnané pracovat a to díky štědrým sociálním dávkám, které tito nezaměstnaní pobírají.
 
Osobně jsem přesvědčený, že zvyšování minimální mzdy bez snižování ceny práce tak, jak to prosazují např. odbory, je špatné. Pokud půjdeme touto cestou, dostane se minimální mzda na úroveň mzdy průměrné, takže všichni budou mít stejně a to už tu jednou bylo. 
 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česko jako přívěšek, F-35 jako výpalné. USA jsou připraveny chránit jen některý vzdušný prostor. Rozborka profesora Krejčího

4:44 Česko jako přívěšek, F-35 jako výpalné. USA jsou připraveny chránit jen některý vzdušný prostor. Rozborka profesora Krejčího

„Nelze pochybovat o tom, že když se ve Washingtonu rozhodnou rozmístit v Česku či Polsku jaderné nál…