Živnostníci se museli zaregistrovat ke koncesionářským poplatkům, i když pro ně nevyplývá povinnost je platit. Systémy nefungovaly a registrace se v mnoha případech ani nedaly provést. Má takhle vypadat státní správa?
Myslím, že asi všichni chápou, že přesně takhle státní správa vypadat nemá. Stát by měl mít tři úkoly: Zajišťovat vnitřní bezpečnost, vnější bezpečnost a zajistit fungování smluv. Z toho lze odvodit všechny jeho činnosti. Rozhodně do těchto oblastní nespadá vynucování k registraci pro platbu daní u lidí, kteří žádnou povinnost platit nemají. Jestli slovo byrokracie někomu není srozumitelné, tak přesně toto je jeho definicí: Zbytečná činnost pro činnost, která nemá pro nikoho užitek.
Česká pošta se chystá zvýšit benefity pro své zaměstnance, dá na to o 750 milionů korun ročně víc. Je to u chronicky zadluženého státního podniku správný krok?
Myslím, že takhle otázka nestojí. Pokud si pošta chce udržet zaměstnance, musí je zaplatit. Otázka spíš zní, zda si my chceme udržet poštu. A tady je už odpověď zcela jiná. V dnešní době technologií máme mnoho jiných možností, jak zabezpečit poštovní služby. A to levněji a efektivněji, aniž by to museli platit daňoví poplatníci. Existence pošty v její dnešní podobě je již technologickým přežitkem. Nač posílat dneska balíčky přes poštu, když máme soukromé dopravce a boxy skoro v každé vesnici? Tyto boxy jsou dokonce frekventovanější než poštovní úřady. A tak bychom mohli pokračovat i ohledně dalších služeb pošty, třeba ohledně výplaty důchodů. To vše lze už dneska řešit mnohem snadněji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný