Školy vychvalují dětem islám. Alláhu akbar, návštěvy mešit. Je to jed, promlouvá rodič, za jehož názory dostala dcerka důtku

30.03.2017 6:37

ROZHOVOR „Multikulturalismus je jed, který postupně zabíjí kultury a zvyky národních států,“ říká podnikatel Hynek Charous. Jako rodič jednoho z dětí v brněnské škole protestuje proti programům typu Edison, které podle něj šíří islámskou ideologii. Tvrdí, že děti ztratí ostražitost a schopnost se vůči ní v budoucnu bránit, protože jim ukazujeme jen to líbivé, nikoliv fakta a realitu. Jeho návrhy na přednášky byly odmítnuty. Jak sdělil pro ParlamentníListy.cz, nikdo nechce dětem říkat o kamenování žen, popravách homosexuálů nebo nevěřících.

Školy vychvalují dětem islám. Alláhu akbar, návštěvy mešit. Je to jed, promlouvá rodič, za jehož názory dostala dcerka důtku
Foto: archiv
Popisek: Hynek Charous

Stěžujete si na to, že přednášky v brněnské škole jsou propagací multikulturní ideologie. Proč vlastně? Co vám na tom nejvíce vadí? 

V prvé řadě právě to, že je to ideologie. A ta spolu s politikou a náboženstvím, které navíc v sobě zmíněná ideologie skrývá, do škol nepatří. Stát je podle mě přece povinen v rámci vzdělávání zajistit ideologicky neutrální výuku.

Co se ve škole konkrétně odehrálo a co z toho považujete za nepřijatelné pro výchovu českých dětí? Zajímají mne i konkrétní případy ideologické indoktrinace…

Myslím si, že i díky tomu, že se před příjezdem praktikantů Edisonu na Základní škole Heyrovského o projektu hodně mluvilo, témata se snažila vyvarovat náboženského a politického kontextu. Objevují se ale i spousty jiných případů než je projekt Edison, kde programy obsahující multikulturní výchovu s sebou nesou prezentaci islámu jen v pozitivní rovině, exkurzi do mešit, oblékání se do muslimských oděvů, ukázky modlení, kde se zapojovali i žáci, manipulativní hru na uprchlíky a pohraničníky a tak dále. Problémem je, že se to děje i v mateřských školách. Je opravdu tristní, že stále mnoho lidí neuvažuje v souvislostech a ještě tomuto typu indoktrinace tleská. Mluvíme prostě o cílené propagandě a to nejen v České republice, ale i jinde v Evropě. 

Anketa

Jste pro to, aby na základních školách byla zřizována funkce ,,koordinátor multikulturní výchovy"?

1%
99%
hlasovalo: 16157 lidí

Četla jsem právě, že jste proti tomu, aby přednášky obsahovaly jen pozitivní věci například ohledně muslimů. Těžko ale zajistit, aby zahraniční studenti, kteří přednášejí, mluvili nelibě o svém náboženství. Jak tedy vykrýt tento střet? Zakázat muslimským studentům vyprávět o svých tradicích na přednáškách úplně? Nabídnout další přednášky opačného rázu? 

Já myslím, že už fakt, že pořádáme přednášky, kde se objevují zástupci náboženství či ideologie, která popírá základní lidské svobody, od svobody slova přes svobodu vyznání, rovnost mužů a žen, je špatně. Máme zde početnou vietnamskou komunitu a nikdy nebylo třeba kvůli nim zavádět speciální programy multikulturní výchovy. Vietnamci, ač jsou z opačného konce planety, dokázali bez problémů přijmout naše platné zákony a hlavně nikoho neohrožují. Teď se na nás valí migrační vlna z převážně muslimského světa a začíná být evidentní, že muslimská kultura je absolutně neslučitelná s tou západní. A my to řešíme tím, že ukazujeme dětem jen to líbivé, nikoli fakta a realitu. V tomto právě vidím největší nebezpečí. Děti ztratí ostražitost a schopnost se v budoucnu vůči tomu bránit. Příkladem budiž již tolikrát zmiňované Švédsko, kde tamní obyvatelstvo rezignuje, a to včetně policejních složek. 

Jste pro multikulturní výchovu? Jde o manipulaci mysli, jak píšete? Proč? 

Rozhodně jsem proti multikulturní výchově v této vyloženě propagandistické formě. Podprahově dětem podsouvá, co si mají myslet a zdravý úsudek naopak potlačuje. Já bych chtěl, aby moje děti dostávaly co nejvíce objektivní informace, protože jen tak si mohou svobodně utvářet vlastní názor. Ať se dětem ukazuje pravda a ne jen iluzorní obrázek. Multikulturalismus je tedy dle mě jed, který postupně zabíjí kultury a zvyky národních států, na tom trvám.

Jak tedy zajistit, aby naše děti dostávaly správné informace o jiných náboženstvích a ideologiích a uměly si správně vybrat? 

Přirozenou formou, přes osobní zkušenost díky cestování do cizích zemí, bez propagandy, pravdivě. Například i my jsme škole v rámci vyváženosti informací nabízeli přednášku ex-muslima, aby to bylo fér vůči dětem, ale to bylo odmítnuto. Nikdo nechce evidentně dětem říkat o kamenování žen, popravách homosexuálů nebo nevěřících.

Zastával byste stejný názor i v případě, že by v Evropě nepropukla migrační krize? Změnila či ovlivnila váš názor nějak? 

Nejsem žádný v uvozovkách „-fob“, jak mě někteří nálepkují.  Pár muslimských zemí jsem procestoval, choval se dle tamních zvyků a zákonů. Jenže naopak to z nějakého důvodu nefunguje. A já se ptám, proč ti, kdo k nám přicházejí, nezačínají tím, že se učí jazyk a snaží se sami udělat něco pro zkvalitnění svého života? Proč se pouze natahují po podané ruce a hryžou a sem tam ji dokonce ukousnou? Proč tu není ta stejná pokora, jaká byla u emigrantů, kteří prchali na Západ před komunismem? Proč se tu vůbec bavíme o požadavku uplatňovat jejich zákony včetně práva šaría, když my bychom v jejich zemi byli trestáni jen za polibek na ulici své partnerce? Proč v muslimských zemích neexistují programy multikulturní výchovy, kde by se učili o křesťanských hodnotách a naší demokratické svobodě? Takže ano, reaguji i v kontextu migrační krize, ale ta jen potvrdila to, co je evidentní už delší dobu – islám není slučitelný s naší civilizací, protože se nebavíme o náboženství praktikovaném v soukromí, bavíme se o tom, co islám skutečně je – silný politický systém, ideová doktrína a zákony. 

Jako rodič jste proti podobným programům jako Edison. Co by se ve školách v této souvislosti podle vás zavést naopak mělo?

Podle mne mají děti díky volné výchově, kdy rodiče čím dál častěji nemají na výchovu čas, obrovské mezery v sociálním cítění. Počítačové hry velmi otravují mysl těch nejmenších a je to čím dál více vidět. Určitě bych byl všemi deseti pro, aby se vedle národní hrdosti a lásce a poznávání vlasti učili respektu a schopnosti pomoci hendikepovaným a k úctě ke stáří. Mě k tomuto moji rodiče vždy vedli. Když ale dnes vidím třeba v tramvaji staršího člověka stát a kolem něj jsou obsazeny sedačky plné juniorů, co koukají do telefonu a dotyčného nepustí sednout, je mi z toho nejen smutno, ale mám i vztek, že je to vůbec nenapadne. To je pak napomenu.

Řekl jste: „Multikulturalismus možná považuji za horší zlo než komunistickou a nacistickou ideologii.“ V čem by měl být horší? 

Použil jsem to jako přirovnání, abych poukázal na to, jak přijetím netolerantní ideologie páchá vlastně příjemce evidentní sebevraždu. Ekonomickou i bezpečnostní. Nevím, jak se to stalo, ale vypadá to, jako by západní civilizace takovou propagací nenáviděla sama sebe. Mám pocit, že si lidé taky neuvědomují, že islám není jen náboženství, ale politický systém, ideologie, zákon. Ale obecně určitě nemám nic proti jiným kulturám v jejich přirozeném prostředí, nebo proti kulturám, jež v našem prostředí přijímají naše zákony. 

Zastupitelka za KDU-ČSL vám řekla, že na vás zavolá sociální pracovnicí. Dceři hrozila třídní důtka. Jak vnímáte takový odpor proti rozdílnému postoji rodičů vůči jednání školy? 

Ano, ta slova od paní zastupitelky opravdu padla a je dohledatelný i audiozáznam. Dcera důtku třídního učitele také dostala, ale já bych se už k tomu nerad vracel. Nechci spor řešit v osobní rovině. Proti tomu, co se děje na školách je to opravdu prkotina. Mne zajímá a trápí fakt, že máme takové programy na našich školách. Šel bych proti tomu se stejnou vehemencí, i kdybych svoje děti na škole neměl. Jde o mentální zdraví budoucí generace, protože ta jednou bude spravovat naši zemi. Mrzí mne, že tu asociaci s migrační politikou stále spousta lidí nevnímá nebo se o to nezajímá. Někdy mi dokonce připadá, že ani někteří lidé z neziskových organizací zabývající se migrací a ani samotní praktikanti z cizích zemí vůbec netuší, čeho jsou součástí. Jsou ale případy, kde si takový praktikant ve škole rozbalí iráckou vlajku s nápisem Allahu akbar a děti navlékne do muslimského úboru. Ten moc dobře ví, že šíří takzvaný kulturní džihád. 

Jste také kritizován za to, že si tímto způsobem naháníte politické body. Využíváte situace pro svůj prospěch? 

Už jsem tento nesmysl několikrát vyvracel. Aktivní politika mě nezajímá a rozhodně o tom neuvažuji. Nikdy jsem nebyl a ani nejsem členem žádné politické strany. Patrně narážíte na přítomnost mého jména na kandidátce v komunálních volbách. K tomu zopakuji jen to, že jsem se tehdy nechal přemluvit k tomu, abych byl jako nestraník na nevolitelném místě kandidátky. Ambice politika tedy rozhodně nemám.

Jak vy sám vidíte migrační krizi? Co je podle vás příčinou a jaká opožděná řešení ještě lze učinit? 

Nejsem politik, ani odborník na migrační krizi. Když ovšem sleduji politické dění, tak mi přijde, že nejúčinnější lék na zastavení migrační krize je kompletní výměna Evropského parlamentu a Evropské komise.

Jak tedy vnímáte činnost Evropské unie a českých politiků v této souvislosti? 

Jak vnímám činnost Evropské unie a českých politiků? Činnost Evropské unie vnímám tak, že je nejen absolutně nečinná, ale, jak jsem již zmínil, zdatně migrační vlnu podporuje. Činnost českých politiků je bohužel víceméně odvislá od činnosti těch bruselských. Osobně bych ale začal u každého z nás, abychom sledovali, co se děje, reagovali na to, jak se politici chovají a jak rozhodují a přestali tak být bezmocní. V souvislosti s tématem multikulturní výchovy bych rád vyzval rodiče, aby se zajímali o to, co se dětem říká na školách a aby aktivně vstupovali do diskusí a debat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česko jako přívěšek, F-35 jako výpalné. USA jsou připraveny chránit jen některý vzdušný prostor. Rozborka profesora Krejčího

4:44 Česko jako přívěšek, F-35 jako výpalné. USA jsou připraveny chránit jen některý vzdušný prostor. Rozborka profesora Krejčího

„Nelze pochybovat o tom, že když se ve Washingtonu rozhodnou rozmístit v Česku či Polsku jaderné nál…